تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764514
شناسه : 3764514
تاریخ :
معضلات تقسیمات کشوری شمیرانات به طور جدی در وزارت کشور پیگیری شود اقتصاد ایران: شمیرانات- فرماندار شمیرانات با بیان اینکه مسائل تقسیمات کشوری و رفع برخی از این معضلات باید به طور جدی در وزارت کشور پیگیری شود، گفت: ما نظرات کارشناسی را به مراجع بالادستی ارائه دادیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان در جمع خبرنگاران با بیان این که شمیرانات شهرستانی مستقل با شورای تأمین مستقل است، گفت: علیرغم این موضوع نیروی انتظامی شمیرانات زیرمجموعه نیروی انتظامی تهران بزرگ است، از سویی دیگر در حوزه شهرداری نیز بخش‌هایی از شمیرانات زیرمجموعه شهرداری تهران است.

وی گفت: پیگیری‌هایی از سال ۱۴۰۱ برای تبدیل فرماندهی انتظامی مستقل برای شمیرانات انجام شده و موضوع به شورای امنیت کشور نیز رفته و پیشرفت خوبی است، متأسفانه شمیرانات پلیس‌های تخصصی ندارد.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: در حوزه قضائی نیز همین مشکل وجود دارد، دستگاه قضائی شمیرانات زیرمجموعه و بخشی از دستگاه قضائی تهران بزرگ است و د رهم تنیدگی‌های متعددی وجود دارد، که باید رفع شود.

وی با بیان این که مسائل تقسیمات کشوری و رفع برخی از این معضلات بایستی به طور جدی در وزارت کشور پیگیری شود، گفت: ما نظرات کارشناسی و مردمی را به مراجع بالادستی ارائه دادیم.

ذاکریان افزود: شمیرانات شهرستانی اصیل، تاریخی و با هویت دیرینه است و مردم این شهرستان خود را منطقه‌ای از تهران نمی‌دانند و هویت خود را به شمیرانی بودن می‌دانند.

وی افزود: دو نظریه وجود دارد، در یک نظریه گفته می‌شود، که بخش‌های روستایی از شمیرانات جدا شده و به طور کامل شهرستان مستقلی شود و بخش‌های دیگر به تهران ملحق شود، اما نظریه دیگر این است، که شمیرانات قدیم که تا بزرگراه همت یا پایین‌تر می‌آید، احیا شود، اما اینها همه فرضیه است و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، پیشنهاداتی است، که ارائه داده شده و در حال پیگیری است.