تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3764500
شناسه : 3764500
تاریخ :
اولین دستور اشتغالی وزیر کار اقتصاد ایران: وزیرکار در یادداشتی بیان کرد برای رفع اختلال تسهیلات اشتغال با معاون وزیر اقتصاد صحبت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛برنامه‌ریزی برای اشتغال پایدار و واقعی؛ موضوعی است که با وجود طرح در دولت‌های مختلف، از دولت اصلاحات گرفته تا همین دولت سیزدهم، به روش های مختلف پیگیری شد. اما دولت سیزدهم با یک برنامه ریزی حساب شده توانست کمترین نرخ بیکاری را در 20سال اخیر رقم بزند.

کاهش نرخ بیکاری یکی از دغدغه‌های همیشگی دولت‌ها است و هر دولت به‌نوبه خود اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد، اما برخی دولت‌ها مانند دولت سیزدهم موفق به کاهش نرخ بیکاری در مدت زمان کوتاهی می‌شوند.

از جمله دلایل دولت سیزدهم برای موفقیت در کاهش نرخ بیکاری می‌توان به اطلاع یافتن از مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها، هدایت نقدینگی بانک‌ها به بخش تولید، توجه به تولید داخل، احیای واحدهای راکد و بازگشت کارکنان آنها، رونق و رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف، بهبود صادرات، مدیریت واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تسهیل صدور مجوزها اشاره کرد,‌امید می رود در این دولت نیز کاهش نرخ بیکاری به بهترین شکل در دستور کار قرار گیرد.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار می گوید: برای سال 1403, تقسیم بندی تعهد اشتغال استانی انجام شده است,از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود 160هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است. قانون بودجه ابلاغ شده است و برای سال 1403 حدود 200هزار میلیارد تومان ظرفیت پرداخت تسهیلات اشتغال هم دیده شده است. امیدواریم در سال 1403 بخش زیادی از آن عملیاتی شود.

کریمی بیرانوند گفت: دولت سیزدهم در مجموع عملکرد خود بیش از 160هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده که درمقایسه با دولت‌های قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. 

 وی افزود: این تسهیلات در قالب قوانین بودجه سنواتی تبصره‌های 18و 16، قانون اشتغال روستایی، تسهیلات مشاغل خانگی و سایر منابع موجود پرداخت شده است. 

بیرانوند از پرداخت 35هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به بازار کار در 5ماهه اول امسال خبر داد و گفت: 5000میلیارد تومان تسهیلات حوزه مشاغل خانگی هم ابلاغ شده و به زودی پرداخت می‌شود.

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین اقدام خود در یادداشتی با عنوان شکستن عهد، سرآغاز سقوط است در تشریح اولین روز حضور خود در وزارت کار گفته است: از ساعت 14:30 تا 16:45 با معاون اشتغال و مدیران کل آن معاونت صحبت کردم. به دقت شنیدم و چند کار تعریف شد. فرآیند اعطای تسهیلات و نظارت بر آن‌ها را توضیح دادند و در مورد اختلال فرآیندی نکاتی را مطرح کردند. با سیدعلی روحانی معاون وزیر اقتصاد که از مرکز پژوهش­های مجلس ایشان را می­ شناسم و فرد کارشناس و شریفی است، صحبت کردم. قرار شد با محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغالم جلسه­ ای داشته باشند تا فرآیند اصلاح شود. 

انتهای پیام/