تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3764489
شناسه : 3764489
تاریخ :
دیپلمات‌های خارجی به اصول حاکم در افغانستان احترام بگذارند اقتصاد ایران: رئیس دفتر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در دیدار با مسئول سیاسی دفتر هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل تاکید کرد که دیپلمات‌های خارجی به اصول حاکم در افغانستان احترام بگذارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذاکرالله ذاکر» رئیس دفتر معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «اسکات اسمیت» مسئول بخش سیاسی هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت: دیپلمات‌های خارجی باید به اصول حاکم در این کشور احترام بگذارند.

دفتر هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان پیش‌تر از وضع قانون جدید امربه معروف و نهی از منکر حکومت طالبان انتقاد کرده بود.

ذاکر در این دیدار اظهار داشت: نگرانی سازمان ملل و برخی کشورها درباره قوانین افغانستان بی‌مورد است زیرا حکومت کنونی به حقوق بشر در چارچوب اسلام احترام می‌گذارد و قوانین بر اساس دین تنظیم می‌شوند، بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان که به‌تازگی توسط «مولوی هبت‌الله آخوندزاده»، رئیس طالبان تایید شده است، درباره اجرای مسائلی مانند حجاب زنان و مردان، رسانه‌ها، چگونگی رفتار مجریان این قانون و اجرای دیگر احکام شرعی است.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به انتقاد کشورهای غربی از اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در افغانستان گفته بود: آنها از دستورات دین مبین اسلام آگاه نیستند و ما این گونه اعتراضات و ایرادات علیه شریعت اسلامی را گستاخی واهی می‌دانیم.

انتهای پیام/.