تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764472
شناسه : 3764472
تاریخ :
رمزگشایی از یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی در استان کرمان اقتصاد ایران: کرمان- رئیس حوزه قضائی بروات شهرستان بم با اشاره به رمزگشایی از یک پرونده جنایی و بازداشت فردی گفت: این فرد در ۱۳ سال گذشته مرتکب ۴ فقره قتل شده بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، معین افشاری، گفت: ماه گذشته بود که گزارش مفقودی یک مرد میانسال در بخش بروات اعلام شد و رسیدگی به پرونده فوق به قاضی غلامعباس عظیمی از قضات جوان و زبده دادگاه بروات ارجاع شد.

این مقام قضائی عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های قبل هم گزارش چند فقره مفقودی به دستگاه قضائی و پلیس گزارش شده بود بلافاصله تحقیقات فنی در این رابطه از سوی قاضی پرونده با همکاری کارگاهان متخصص پلیس آگاهی در شرق استان آغاز شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه روزی و پس از گذشت یک هفته از گزارش مفقودی فرد میان سال، سرانجام سرنخ‌های تازه ای به دست قاضی پرونده رسید که بیانگر یک حادثه هولناک بود.

افشاری، اعلام کرد: دستورات قضائی لازم برای دستگیری مظنون اصلی پرونده که شاغل در یکی از ادارات شرق استان می‌باشد صادر شد.

رئیس حوزه قضائی بروات بیان کرد: متهم در ابتدا منکر به قتل رساندن این فرد میانسال می‌شد که پس از مشاهده مستندات پرونده نهایتاً به قتل از طریق شلیک گلوله با کلت کمری اعتراف کرد.

وی ادامه داد: قاضی پرونده با مراجعه به چند فقره پرونده مفقودی دیگر که در یک دهه قبل اتفاق افتاده بود و سر به مهر مانده بود، متوجه شباهت‌هایی در قتل فوق با پرونده‌های سابق می‌شود.

افشاری، اضافه کرد: نهایتاً در بازجویی‌های فنی متهم پرونده که یک فرد جوان است به قتل چهار نفر شامل یک زن و سه مرد دیگر در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ و آخرین قتل در مرداد ۱۴۰۳ اعتراف می‌کند.

وی گفت: متهم که در واقع یک فروشنده عمده مواد مخدر است و شغل کارمندی وی پوششی برای جنایت‌های خود می دانسته، علت و انگیزه اصلی خود را از به قتل رساندن این افراد انگیزه مالی در حوزه خرید و فروش مواد مخدر اعلام کرده است.

رئیس حوزه قضائی بروات با بیان اینکه ممکن است پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کند و پای متهمان دیگری به پرونده باز شود، گفت: قاتل پس از انتقال مقتولین به بیابان‌های خارج از شهر اقدام به قتل این افراد و دفن آنها در چاه‌های متروکه کرده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر جسد دو نفر از مقتولین شامل یک زن و مرد کشف شده است و تحقیقات در خصوص کشف دو جسد دیگر ادامه دارد.

این مقام قضائی افزود: رسیدگی به پرونده فوق به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد و اطلاعات تکمیلی از طریق روابط عمومی دادگستری استان کرمان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.