تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764456
شناسه : 3764456
تاریخ :
۹ روستای سبزوار گازرسانی شد اقتصاد ایران: مشهد- فرماندار سبزوار گفت: عملیات گازرسانی و تزریق گاز به ۹ روستا در بخش‌های مرکزی و «روداب» شهرستان سبزوار در قالب طرح «یادگار ابراهیم» افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ابراهیمی کردیانی در آئین بهره برداری از طرح گازرسانی به چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان، که با حضور نمایندگان غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از اقدامات زیرساختی دولت گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بود که در این راستا ۳۴ روستای شهرستان از گازرسانی بی نصیب مانده بود و از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۸ روستای شهرستان به شبکه گاز متصل شده اند.

فرماندار سبزوار افزود: همزمان با هفته دولت، از طرح گازرسانی به ۹ روستای بخش روداب و مرکزی با اعتبار هزار و ۴۰ میلیارد ریال بهره برداری شد که گازرسانی به پنج روستای بخش محروم روداب سبزوار شامل «خوشمردان، گرزگ، گرمک، برگو و بلوچخانه» با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال و گازرسانی و تزریق گاز به روستاهای «کراب، بلاش آباد، شاره و دلبر» با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین روستاهای «سدید، قِز، بیُنق، برزو» با جابه جایی و تغییر پیمانکار شتاب گرفته و شبکه گذاری داخلی تعدادی از روستاها اجرا و خط انتقال و ساخت ایستگاه گاز نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیمی افزود: گازرسانی به روستاهای عشایری بالای ۲۰ خانوار بخش روداب سبزوار نیز با حمایت شرکت نفت و تأمین اعتبار از سایر محل‌ها در دست پیگیری است.