تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764450
شناسه : 3764450
تاریخ :
پای پیاده به شوق دیدار با حضرت شاهچراغ (ع) اقتصاد ایران: شیراز- با نزدیک شدن به شهادت امام رضا (ع) جوانان فیروزآباد فارس عزم سفر کرده اند و سختی راه را به جان می‌خرند و با پای پیاده به شوق زیارت حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) راه را طی می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جوانان شهرستان فیروزآباد استان فارس گام‌ها را استوار برمی‌دارند برای پیمودن ۱۳۰ کیلومتر مسیر پیاده، نه تشنگی از پا درشان می‌آورد و نه گرمای سوزان آفتاب تابستان راه را برایشان سخت می‌کند. این جوانان اراده‌ای آهنین دارند برای قدم نهادن در راهی که به زیارت مزار فرزند بزرگ باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر (ع) ختم می‌شود.

امسال چهاردهمین سال متوالی است که کاروان پیاده حضرت احمد بن موسی (ع) از شهرستان فیروزآباد عزم سفر کرده است.

کاروانی که پس از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان فارس نیت کرد تا سخنان مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند و به وسع خودش در مسیر معرفی حضرت احمد بن موسی گام بردارد.

کاروان پیاده حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) صبح جمعه ۹ شهریور برای چهاردهمین سال متوالی از مصلای نماز جمعه شهر فیروزآباد به سمت شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) حرکت می‌کند و طی ۵ روز در شب شهادت حضرت رضا (ع) به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد رسید.

پای پیاده به شوق دیدار با حضرت شاهچراغ (ع)

رضا مکارم‌نیا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: به دنبال سفر با برکت مقام معظم رهبری به استان فارس و نامیدن شهر شیراز به‌نام سومین حرم اهل‌بیت در ایران اسلامی و همچنین در دیدار با علما که فرمودند هر کس به هر نحوی می‌خواهد حضرت احمد بن موسی (ع) را به جامعه معرفی کند این کار را انجام دهد، ما نیز تلاش کردیم به این مهم، جامه عمل بپوشانم.

وی افزود: شهر فرهنگی فیروزآباد و هیئت محبان الرضا (ع) اولین هیئتی بود که به ندای رهبری به صورت عملی لبیک گفت و با تشکیل کاروان پیاده هر سال با پیمودن ۱۳۰ کیلومتر مسیر در شب شهادت امام رضا (ع) برادر حضرت شاهچراغ (ع) خود را حرم می‌رساند.

مسئول هیئت محبان الرضا شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه هر سال به‌نام یکی از ائمه کاروان را راهی می‌کنیم، گفت: سال اول به نام پیامبر اعظم (ص) و امسال به نام حضرت صاحب الزمان (عج) رنگ و بوی امام زمانی به این حرکت فرهنگی مذهبی بخشیده‌ایم و به یاد مردم مظلوم غزه در این راه قدم خواهیم گذاشت.

مکارم‌نیا با بیان اینکه ۱۵۰ نفر اعضای این کاروان را در همه سنین تشکیل می‌دهند، به پیوستن ۱۵۰ بانو نیز در مسیر منتهی به شیراز به این کاروان اشاره کرد و گفت: از نقاط مختلف کشور و همه اقشار برای شرکت در این پیاده‌روی ثبت‌نام می‌شود که امروز پیاده‌روی آغاز و سه‌شنبه‌شب همزمان با شب شهادت حضرت رضا به حرم شاهچراغ خواهیم رسید.

وی افزود: ۱۵ ایستگاه در طول مسیر برای استراحت و پذیرایی از شرکت‌کنندگان از محل کمک‌های مردمی فراهم و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز تدارک دیده شده است.

پای پیاده به شوق دیدار با حضرت شاهچراغ (ع)

مسؤول کاروان‌های پیاده حضرت احمد بن موسی (ع) افزود: تلاش کرده‌ایم تا در شهرستان‌های دیگر نیز این اقدام را رقم بزنیم و به این اقدام وسعت ببخشیم.