تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764432
شناسه : 3764432
تاریخ :
نوسان برق عامل افت فشار آب در استان البرز اقتصاد ایران: کرج- بنا به اعلام شرکت آب و فاضلاب البرز، افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق این استان ناشی از ناترازی انرژی و نوسان جریان برق است و هیچ گونه مشکل فنی در تاسیسات آبرسانی استان وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان البرز در گزارشی اعلام کرد: هر ۲ ساعت قطع جریان برق چاه‌های آب سطح استان سبب اختلال ۱۶ ساعته در شبکه آبرسانی می‌شود.

با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و گزارش‌های دریافتی، در زمان حاضر هیچیک از مناطق استان البرز درگیر قطع جریان آب به دلیل ضعف در زیرساخت یا بروز حوادث در تأسیسات آبرسانی نبوده و افت فشار و قطعی‌های موجود به دلیل ناترازی در تولید برق و نوسانات و حوادث موجود در جریان برق تأسیسات آبرسانی است.

این شرایط همواره منجر به ایجاد خسارات فراوان به تأسیسات آبرسانی، افت میزان ذخیره آب مخازن مناطق مختلف شده و اختلال در تأمین آب مشترکان به مدت ۱۴ تا ۱۶ ساعت در طول شبانه روز را در پی داشته است.

این شرکت در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم با انجام اقدامات فنی و مهندسی لازم طی یک سال اخیر، موفق به رفع تمام موانع و کاستی‌های موجود در مسیر تأمین و تولید آب شرب مشترکان شده و میزان تولید آب مورد نیاز و مصرف مشترکان را فراهم نموده و با مشکلی در تأمین و توزیع رو به رو نیست، اما ناترازی در تولید برق و حوادث موجود در این حوزه دلیل بروز مشکلات موجود شده است.

آب و فاضلاب استان البرز ضمن عذرخواهی بابت قطعی و افت فشار آب، از آنان خواست تا رفع مشکل ناترازی برق شکیبا باشند ضمن آنکه الگوهای مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب را فراموش نکنند.