تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3764426
شناسه : 3764426
تاریخ :
کشف و انهدام شبکه ساخت و توزیع داروهای غیرمجاز اقتصاد ایران: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم استان یزد گفت: طی رصدهای اطلاعاتی و اقدامات فنی، شبکه ساخت و توزیع داروهای غیرمجاز شناسایی و منهدم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فیاض فر از کشف و انهدام شبکه ساخت و توزیع داروهای غیرمجاز خبر داد و گفت: این شبکه با داشتن عوامل فروش در شهرستان‌های دیگر از جمله یزد، شهربابک و پاسارگاد نسبت به توزیع غیرمجاز دارو در دیگر مناطق کشور اقدام و وجوه کلانی در این راستا تحصیل کرده بودند.

وی اظهار کرد: در روز جاری عملیات مشترکی جهت بازرسی و دستگیری در هشت نقطه از شهرستان‌های خاتم، یزد، شهربابک و پاسارگاد با همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی انجام و ضمن کشف مقادیر قابل توجهی داروی غیرمجاز، ماده مخدر متادون و وسایل ترکیب و بسته بندی در قالب کپسول ترک اعتیاد و همچنین مشروبات الکلی، متهمان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم اضافه کرد: جهت ضربه به بنیان‌های مالی این افراد، هجده حساب بانکی با گردش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال مرتبط با خرید و فروش دارو مسدود شد.

فیاض فر تاکید کرد: هرگونه تولید و توزیع دارو و یا مکمل‌های دارویی باید توسط مراجع ذیصلاح و با مجوز سازمان غذا و دارو باشد در غیر این صورت جرم بوده و به جهت به مخاطره انداختن سلامت مردم، برخورد قاطع قانونی با متخلفان این حوزه صورت خواهد گرفت.