تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3764425
شناسه : 3764425
تاریخ :
چهار تیم مطرح فوتبال ایران لای منگنه/فشار روی استقلال و پرسپولیس اقتصاد ایران: با انتشار برنامه بازی های هفته چهارم تا دهم لیگ برتر ایران فشردگی خاصی برای تیم های شرکت کننده در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه برگزاری رقابت‌های هفته چهارم تا دهم لیگ برتر فصل جاری را اعلام کرد تا تیم‌های باشگاهی پس از برگزاری بازی‌های تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان و امارات با برنامه‌ای فشرده روبرو شدند.

طبق این برنامه رقابت‌های لیگ برتر ایران از ۹ تا ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود تا تیم ملی ایران بتواند پانزدهم ماه جاری به مصاف قرقیزها در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و سپس راهی امارات برای برگزاری دومین دیدار خود در تاریخ بیستم شهریورماه در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شود.

تیم‌های باشگاهی ایران سپس در بازه زمانی ۴۶ روزه باید هفت بازی برگزار کنند که میانگین آن برای هر تیم باید ۶ روز باشد اما این موضوع برای چهار تیم استثنا است.

چهار تیم مطرح فوتبال ایران لای منگنه/فشار روی استقلال و پرسپولیس
برنامه بازی‌های پرسپولیس تا نیمه آبان ماه ۱۴۰۳

استقلال و پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ نخبگان آسیا و سپاهان و تراکتور که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند در این مدت حداقل چهار بازی آسیایی نیز برگزار خواهند کرد. در حقیقت نمایندگان فوتبال ایران باید ۱۱ بازی در یک ماه و نیم انجام دهند که فاصله بین هر بازی را میانگین ۴ روز می‌کند.

چهار تیم مطرح فوتبال ایران لای منگنه/فشار روی استقلال و پرسپولیس
برنامه بازی‌های استقلال تا نیمه آبان ماه ۱۴۰۳

برنامه فشرده این دیدارها زمانی برای باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا پر از بیم و هراس می‌شود که انها باید حداقل ۶ سفر طولانی داخلی و خارجی داشته باشند. در حقیقت زمان ریکاوری برای تیم‌هایی نظیر پرسپولیس و استقلال کمتر از سه روز خواهد بود که باید دید بدنسازی آنها در پیش فصل و همچنین تعطیلات پیش رو چه نتیجه‌ای را برای این تیم‌ها به همراه خواهد داشت.

چهار تیم مطرح فوتبال ایران لای منگنه/فشار روی استقلال و پرسپولیس