تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3764386
شناسه : 3764386
تاریخ :
پای دکمه‌های کنترل صدای آیفون به درگیری اپل و اسپاتیفای باز شد! اقتصاد ایران: اسپاتیفای در ادامه‌ی جدالش با اپل، پای دکمه‌های تنظیم صدای آیفون را وسط کشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسپاتیفای می‌گوید اپل دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد که از دکمه‌های آیفون برای تنظیم صدای دستگاه‌های متصل‌شده از طریق Spotify Connect استفاده کنند. اسپاتیفای می‌گوید روی یک راهکار کار می‌کند؛ اما فعلا کاربران باید از اسلایدر تنظیم صدای نرم‌افزاری برای تنظیم حجم صدا استفاده کنند.

به‌گزارش تک‌کرانچ، مشکل یاشده تأثیری بر اتصال بلوتوث یا AirPlay ندارد و کاربران اندرویدی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

تنظیم حجم صدا در اپلیکیشن اسپاتیفای در iOS
Spotify

Spotify Connect به شما امکان می‌دهد تا اپلیکیشن را از طریق بلوتوث یا وای‌فای با اسپیکر، تلویزیون و دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنید. پس از اتصال، با کلیک روی گزینه‌ی display/speaker می‌توانید دستگاه را از داخل اپلیکیشن کنترل کنید.

هنگام همگام‌سازی اسپاتیفای با Apple TV و هوم‌پاد می‌توانستید از دکمه‌های تنظیم صدای آيفون برای کنترل حجم صدای محتوای درحال پخش استفاده کنید؛ قابلیتی که دیگر وجود ندارد. اپل می‌گوید برای بازگرداندن قابیت مذکور باید اسپاتیفای و هوم‌پاد با هم ادغام شوند. این درحالی است که اسپاتیفای تاکنون از ادغام مستقیم با هوم‌پاد خودداری کرده است.

مقالات مرتبط
  • اپل تسلیم شد و بالاخره به اسپاتیفای اجازه نمایش قیمت در اپ‌استور اتحادیه اروپا را داد
  • اسپاتیفای روی اشتراک پولی گران‌قیمت‌تر «دیلاکس» کار می‌کند؛ کیفیت صدای بالاتر و کنترل بیشتر

به‌نظر می‌رسد مشکل یادشده بر گوگل کست در iOS نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا کاربران پیش‌تر در انجمن‌های اسپاتیفای گزارش‌های مشابهی ارائه کرده‌اند.

اسپاتیفای بار دیگر اپل را به نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) متهم کرده و می‌گوید اپل با محدود کردن امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن اسپاتیفای، قوانین جدید اتحادیه اروپا را زیرپا گذاشته است. اپل اخیراً مجبور شد که پس از جریمه‌ی ۱٫۹۵ میلیارد دلاری به اسپاتیفای اجازه‌‌ی نمایش قیمت‌ طرح‌های اشتراکی‌اش در اپلیکیشن خود در اتحادیه‌ی اروپا را بدهد. اسپاتیفای باور دارد که اپل رقابت منصفانه را در بازار موسیقی آنلاین مختل می‌کند.