تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764385
شناسه : 3764385
تاریخ :
شهادت امام حسین (ع) سنگین‌ترین مصائب است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: شهادت امام حسین (ع) و حادثه کربلا سنگین‌ترین مصائب است که همه عالم در این مصیبت عزادار شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی پنج شنبه شب در جمع عزاداران دهه آخر صفر در مسجد شهید حر خسروی اظهار داشت: حادثه کربلا و مصائب آن اعظم مصائب است و شاید در همه عالم مصیبتی بالاتر از مصیبت این حادثه در تاریخ بشریت وجود نداشته باشد و در میان مصائب این واقعه نیز شهادت امام حسین (ع) نسبت به سایر مصائب استثنا است.

امام جمعه گناوه با اشاره به فرمایش امام سجاد پیرامون شهادت (ع) امام حسین (ع) افزود: امام سجاد (ع) در خطبه‌ای برای مردم کوفه بیان فرمود: «… انَا بْنُ مَنْ قُتِلَ صَبْراً، من فرزند همان کسی هستم که او را به قتل صبر کشتند.»

وی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع)، کشتن صبر و زجرکش کردن است و لذا شهادت امام حسین (ع) و حادثه کربلا سنگین‌ترین مصائب است.

وی با بیان اینکه حوادث بعد از حادثه کربلا نیز منحصر به فرد و استثنا بوده است گفت: وقتی که بنا باشد تا هیچ شهادت، مصیبت و کشتنی مانند شهادت امام حسین (ع) نباشد، حوادث بعد از این واقعه کربلا نیز استثنا است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: حوادثی بعد از حادثه کربلا به وقوع پیوسته که این حوادث شگفت انگیز، خارق العاده و باور آن برای بشر عادی با عقل محدود سازگاری ندارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: تمام موجودات و همه اشیا، جمادات، نباتات و حیوانات و هر چه در عالم هستی وجود دارد به تعبیر قرآن کریم تسبیح خدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر آنچه در آسمان و زمین است دارای شعور و ادراکی نسبت به خود است، بیان کرد: بعد از حادثه کربلا تمام کائنات برای امام حسین (ع) اشک ریختند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: همه عالم و آنچه در جهان است در شهادت امام حسین (ع) و عزای ایشان اشک ریختند و عزادار اشرف مخلوقات خدا شدند و حوادث خارق العاده ای بعد از آن رخ داد.