تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764384
شناسه : 3764384
تاریخ :
عملیات اجرایی ۲ پروژه سرمایه گذاری کشاورزی شهرستان «دیلم» آغاز شد اقتصاد ایران: بوشهر-فرماندار شهرستان دیلم گفت: عملیات اجرایی ۲ پروژه سرمایه گذاری اقتصادی در بخش کشاورزی شهرستان دیلم به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی ۲ پروژه در حوزه کشاورزی با رسته دام و طیور به ارزش ریالی ۲۵۴ میلیارد ریال با تعداد اشتغال مستقیم ۱۲ نفر نیروی کار در شهرستان دیلم آغاز شد.

فرماندار شهرستان دیلم افزود: این پروژه‌ها شامل یک واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای چاه شیرین به ارزش سرمایه گذاری ۱۹۴ میلیارد ریال و اشتغال ثابت هفت نفر و یک واحد پرورش پرندگان زینتی ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه‌ای در سال به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال با اشتغال ثابت پنج نفر است.

اسدی عنوان کرد: در دولت سیزدهم شهید آیت اله رئیسی با تاکید بر اهتمام ویژه در حمایت از سرمایه گذران اقتصادی بخش خصوصی طرح‌های خوب و متعددی در شهرستان ضمن حمایت‌های لازم برای اخذ مجوز و موافقت اصولی و صدور پروانه بهره برداری در رسته‌های مختلف؛ کشاورزی، صنعتی، آبزی پروری، شیلات، کارگاه‌های کوچک، مشاغل خانگی، دامپروری، مرغداری، و… مورد افتتاح یا بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی رسته پرورش مرغ گوشتی از ۶ واحد فعال قبلی تعداد واحدها به حدود ۱۲ واحد و تعداد پروانه‌هایی که عملیات اجرایی آنها در دست اقدام قرار گرفت حدود ۲۴ واحد افزایش یافت که با صدور بالغ بر ۶۰ پروانه موافقت اصولی اولیه انتظار داریم فرآیند واگذاری زمین و سایر اقدامات قانونی آنها با اهتمام ویژه جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه اصلی و متولی و سایر دستگاه‌های مرتبط مد نظر و تا حصول نتیجه نهایی آنها به صورت مستمر پیگیری شوند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت در شهرستان دیلم ادامه داد: قطعاً با ظرفیت‌هایی بالقوه موجود در شهرستان می‌توان سرمایه گذاری بخش خصوصی را به خوبی تشویق و ترغیب کرد هرچند فرآیندهای اداری و قانونی گاهاً موجب دلسردی و تعلل و تأخیر در صدور مجوز، واگذاری زمین با کاربری مناسب و سایر حمایت‌های دولتی می‌شود که این نیز می‌طلبد مدیران شهرستانی با هماهنگی مدیران کل خود در استان موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را با جدیت ویژه مرتفع کنند.

نماینده عالی و سیاسی دولت در شهرستان دیلم تاکید کرد: قطعاً حمایت از طرح‌های اقتصادی سرمایه گذاری می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار فرصت‌های شغلی جدید شود و جوانان را از روی آوردن به سوی مشاغل کاذب و خطرآفرین بازدارد و در به کارگیری نیروهای تحصیل کرده شهرستان و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان تأثیر بسزایی داشته باشد.