تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3764383
شناسه : 3764383
تاریخ :
تولید کلزا ۲ برابر شد اقتصاد ایران: عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی گفـت: امسال ۲۸۰ هزار تن کلزا در مساحت بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت خرید مناسب، تامین به موقع نهاده ها و آموزش کشاورزان از علل افزایش دو برابری تولید کلزا در کشور است.

ایمانی، عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در این باره گفـت: امسال هم نهاده‌هایی مانند بذر و کود به موقع تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و هم توصیه نکات فنی و اصولی  به کشاورزان موجب شد تا امسال محصول کلزا نسبت به مدت مشابه 2 برابر افزایش داشته است.

منصوری مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: استفاده به موقع از کود و دستور العمل‌های که برای زراعت کلزا صادر شد اثر خوبی در تولید کلزا داشت اما  عامل اصلی  افزایش این محصول قیمت گذاری مناسب آن بود.

او گفت: از بخش خصوصی انتظار داریم که با مساعدت خود در پرداخت به موقع مطالبات به کلزا کاران به آنها کمک کنند تا آنها با انگیزه بیشتری به تولید ادامه دهند.

بر اساس اعلام مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون 70 درصد مطالبات کلزاکاران به غیر از استان گلستان پرداخت شده است.

جعفری، دبیر انجمن صنایع روغن کشی هم در این باره گفت: نزدیک به 24 شرکت بخش خصوصی دانه‌های تولید کشاورزان را خریداری کرده و بخش عمده‌ای از وجه کشاورزان را پرداخت کرده اند.

به گفته عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی یک سوم تکلیف قانونی برنامه ششم در تولید کلزا اجرایی شده است.

انتهای پیام/