تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3764361
شناسه : 3764361
تاریخ :
چمنیان: چرا با ۱۹ روز تمرین باید توقع قهرمانی راحت داشت؟ اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان گفت که بازیکنان تیمش مجموعاً ۱۹ روز کنار یکدیگر تمرین کردند و با این آماده‌سازی نباید توقع داشته باشیم که به قهرمانی کافا برسیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

عباس چمنیان درباره ایستادن تیم فوتبال نوجوانان ایران در رتبه چهارم مسابقات کشورهای آسیای مرکزی (کافا)، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: باید ببینیم چه کرده‌ایم و چه انتظاری داریم. پذیرش چنین مسئولیتی (سرمربیگری تیم نوجوانان) در فاصله سه ماه تا رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا یک چالش و ریسک بزرگ بود.

نوجوانان مجموعاً 19 روز در اردو بودند
وی با اشاره به تفاوت آماده‌سازی ایران با سایر رقبا بیان کرد: تیم نونهالان که قبلاً با دوستی‌مهر به مسابقات نوجوانان کافا رفت، با شتاب شکل گرفت و ما تیمی در اختیار نداشتیم. فشار زیادی گذاشتیم و شبانه‌روزی کار می‌کردیم. سایر تیم‌ها مدت‌هاست تلاش می‌کنند اما تیم نوجوانان ایران در مجموع 19 روز در اردو بود. تیم ازبکستان از تورنمنت ژاپن به کافا رسید و ترکمنستان پس از کافا در ازبکستان اردو زد.

کسب مقام در کافا مهم نبود
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه باید به حریفان احترام گذاشت، تصریح کرد: بازیکنان نیازمند تجربه و اردوهای مستمر هستند تا توانایی خود را ارتقا بدهند. ایران در دقیقه 4+90 از ازبکستان گل خورد؛ وگرنه فینالیست می‌شدیم. فدراسیون از من پرسید در تورنمنت کافا شرکت کنیم یا خیر و من گفتم با غیبت در این تورنمنت، تجربه مهمی را از دست می‌دهیم. کسب مقام در این بازی‌ها اهمیت نداشت.

تیم فوتبال نوجوانان ایران , فوتبال ,

این تفکر که ایران حتماً باید قهرمان شود، سال‌ها پیش منسوخ شده است
چمنیان در این باره که انتظار نمی‌رفت ایران پایین‌تر از افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تفکر کسانی که می‌گویند چون ایران هستیم باید اول شویم، سال‌هاست که منسوخ شده است. کشورها در حال برنامه‌ریزی و تلاش هستند. همین تیم قرقیزستان که به رتبه ششم رسید، کیفیت فوق‌العاده‌ای داشت و به‌خاطر تجربه پایین و عدم باور به پیروزی به رده ششم رسیدند.

چرا با 19 روز تمرین باید توقع قهرمانی راحت داشته باشیم؟
وی با تمجید از برنامه آماده‌سازی تیم‌های آسیایی اظهار داشت: تاجیکستان و ازبکستان همیشه در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند و فوتبال در دنیا در حال پیشرفت است. وقتی مجموعاً 19 روز تمرین کرده‌ایم، چرا باید توقع داشته باشیم به‌راحتی و تحت هر شرایطی قهرمان شویم؟ باید نقاط ضعف و قوت خودمان را ارزیابی کنیم.

نمی‌توان صرفاً به داشتن استعداد اکتفا کرد
سرمربی تیم نوجوانان ایران با گلایه از برخی انتقادات نسبت به نوجوانان کشورمان عنوان کرد: نمی‌توان صرفاً به داشتن استعداد اکتفا کرد و برنامه‌ریزی و استمرار در برنامه‌ها اهمیت دارد. در لیگ برتر که بازیکنان میلیاردی دو ماه تمرین می‌کنند و به بهترین اردوها می‌روند، مربیان می‌گویند تیم‌ها تا هفته پنجم نوسان دارند. آن‌وقت با 19 روز تمرین انتظار بهترین عملکرد را از بازیکنان 15 ساله دارند؟

تیم فوتبال نوجوانان ایران , فوتبال ,

به تب دنگی مبتلا شدیم!
چمنیان در مورد خطری که سلامت بازیکنان تیم نوجوانان ایران را تهدید کرد، به تسنیم گفت: ایرانیان آداب غذایی متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارند. قبل از دیدار اول، علائم بیماری در چند نفر از بچه‌ها دیده شد و به تغذیه آنها مشکوک شدیم. این ویروس تب دنگی بود که پخش شد و ترکمنستانی‌ها هم دچار این مشکل شدند. این ویروس در ایران هم شایع شده و بدن را تحلیل می‌برد.

مدت‌هاست که دو اردوی خارجی درخواست کرده‌ایم
وی درباره لزوم توجه به آماده‌سازی مناسب نوجوانان بیان کرد: باید به برنامه‌ریزی مناسب فکر کنیم تا تیم‌های ملی کشورمان عملکرد بهتری داشته باشند. مدت‌هاست که درخواست دو اردوی خارجی را مطرح کردیم. در انتخابی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا با تیم‌هایی قوی رقابت می‌کنیم. پیشنهاد کردیم در پایان شهریور، اردویی در قطر داشته باشیم و به مصاف عراق برویم که شبیه اردن و سوریه است.

شهرداری تهران بخشی از هزینه‌های اردوی قطر را پرداخت می‌کند
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در مورد برنامه‌های آتی این تیم تصریح کرد: پیشنهاد کردیم قبل از انتخابی جام ملت‌های آسیا، در باشگاه ایرانیان امارات اردو بزنیم و با استرالیا و ترکمنستان بازی کنیم. با این حال از برگزاری این اردوها اطمینان نداریم. تنها اردوی مسجل ما از 12 شهریور به میزبانی باشگاه گل‌گهر آغاز می‌شود که از مدیران این باشگاه تشکر می‌کنم. از شهرداری تهران نیز تشکر می‌کنم که قرار است بخشی از هزینه‌های اردوی قطر را پرداخت کند.

انتهای پیام/