تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3764349
شناسه : 3764349
تاریخ :
مرورگر ویوالدی به‌طور رسمی برای ویندوز آرم منتشر شد اقتصاد ایران: مرورگر ویوالدی با پشتیبانی کامل از پردازنده‌های آرم به دنیای ویندوز آرم می‌پیوندد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ویندوز روی آرم امروز قطعه‌ی مهم دیگری از نرم‌افزارهای مهم را دریافت کرد. ویوالدی جدیدترین مرورگری است که با پشتیبانی کامل از پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم ازجمله اسنپدراگون X Elite کوالکام به این جمع می‌پیوندد. این خبر درحالی منتشر می‌شود که تقریباً همه‌ی مرورگرهای اصلی ازجمله گوگل کروم، بریو، اپرا، فایرفاکس و البته مایکروسافت اج قبلاً نسخه‌ی مخصوص آرم را منتشر کرده‌اند.

آزمایش پشتیبانی ویوالدی برای ویندوز آرم از چند ماه قبل آغاز شد. اولین اسکرین‌شات از نسخه‌ی آرم ویوالدی اواسط آوریل (اواخر فروردین ۱۴۰۳)، یعنی مدت‌ها قبل از ایجاد موج اخیر دستگاه‌های اسنپدراگون X منتشر شد. اکنون، با پشتیبانی کامل، باید بتوانید بدون نگرانی درمورد ثبات یا خرابی از مرورگر مذکور استفاده کنید.

نخسه ۵٫۹ مرورگر ویوالدی با پشتیبانی از ویندوز آرم
Vivaldi

خبر پشتیبانی ویوالدی از ویندوز آرم قطعاً هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، اما با آپدیت این مرورگر به نسخه‌ی ۵٫۹ تغییرات دیگری نیز مشاهده خواهید کرد. این آپدیت از تغییر نام تب‌ها پشتیبانی می‌کند که هنگام بازکردن چندین صفحه از یک سایت مشابه، بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه‌بر این می‌توانید نام دسته‌های تب را تغییر دهید، که باعث می‌شود گروه‌بندی تب‌ها حول یک موضوع یا پروژه‌ی خاص آسان‌تر شود.

تغییر دیگر در نسخه‌ي ۵٫۹ ویوالدی، پنل جدید برای مشاهده‌ی تب‌های همگام‌سازی‌شده از سایر دستگاه‌ها است. درحال‌حاضر، مشاهده‌ی تب‌های همگام‌سازی‌شده نیاز به استفاده از منوی معلق دارد که همیشه خیلی بصری به‌نظر نمی‌رسد، اما پنل جدید بسیار هدفمندتر است. این پنل دستگاه‌های مختلف، فضاهای کاری و دسته‌های تب را در ساختار درختی جدا می‌کند تا بتوانید به راحتی تب‌های مورد نظر خود را پیدا و در دستگاه فعلی خود باز کنید.

مقالات مرتبط:
  • همه‌چیز درباره مرورگر دوست‌داشتنی آرک؛‌ آینده‌ی مرورگرهای وب
  • به‌لطف رفع ۱۲ آسیب‌پذیری، گوگل کروم حالا مرورگر امن‌تری است

تیم ویوالدی همچنین پشتیبانی از درگ و دراپ فایل‌ها را مستقیماً از پنل دانلودها اضافه کرده است؛ به‌بیان دیگر، اگر می‌خواهید فایلی را که اخیراً دانلود کرده‌اید به محل دیگری انتقال دهید، نیازی به بازکردن File Explorer نخواهید داشت.

توسعه‌دهندگان ویوالدی می‌گویند که مشکلات بسیار زیادی را رفع کرده‌اند و بنابراین تجربه‌ی کاربری کلی در آپدیت اخیر این مرورگر بسیار روان‌تر شده است.