تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3764346
شناسه : 3764346
تاریخ :
چراغ سبز واشنگتن به اوکراین برای استفاده از سلاح در عمق روسیه اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه از چراغ سبز آمریکا به اوکراین برای استفاده از سلاح آمریکایی در عمق خاک روسیه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امتیازهای جدیدی را به زلنسکی رئیس جمهور اوکراین داده است که به او آزادی عمل در زمینه استفاده از هر نوع سلاح آمریکایی را می دهد.

وی با اشاره به چراغ سبز آمریکا به اوکراین و زلنسکی برای هدف قرار دادن عمق خاک روسیه افزود: روند اقدامات تحریک آمیز و تنشزای آمریکا تشدید شده است. به نظر می رسد که آمریکا باقیمانده منطق درست را کنار گذاشته و بر این باور است که هر اقدامی مجاز است.

این در حالی است که پیش از این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که این کشور به اوکراین اجازه حمله به روسیه با سلاح آمریکایی را در جریان حمله به کورسک داده است.

نیروهای اوکراینی صبح روز ششم آگوست جاری دست به حمله گسترده با هدف تسلط بر کورسک زدند. روسها با اعلام اینکه حمله به کورسک متوقف شده از شکستی سخن گفتند که به نیروهای اوکراینی وارد خواهند کرد.