تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3764335
شناسه : 3764335
تاریخ :
نوزادان ایرانی به جای شناسنامه "کارت ملی" دریافت خواهند کرد اقتصاد ایران: معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در آینده در بدو تولد به نوزادان، کارت ملی می‌دهیم و دیگر به سمت شناسنامه نمی‌رویم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  هاشم کارگر با بیان اینکه نقشه راه ما تحقق سازمانی هوشمند است و طراحی و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا شکل می‌گیرد، اظهار کرد: سال گذشته رخدادهای خوبی را شاهد بودیم و یکی از آن‌ها سامانه هویت دیجیتال ایرانیان بود که به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش داریم احراز هویت مردم را در بخش خصوصی و دولتی به صورت مجازی و غیر حضوری انجام دهیم که پیش تر به دلیل نبود این بستر برخی بانک‌ها به این سمت حرکت کردند که مورد تایید نبود. امروز خدمات سریع و مطمئن انجام می‌شود و کمترین اطلاعات هویتی در اختیار دستگاه‌ها خواهد بود که اطمینان خاطری به مردم می‌دهد.

کارگر افزود: احراز هویت بیومتریک و امضای الکترونیک هم ارائه می‌شود و حتی در انعقاد قرار دادها توسط سازمان ثبت احوال اطمینان بخشی می‌شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در چند روز آینده اطلاع رسانی می‌شود تا از نسخه موبایلی استفاده به عمل آید.

وی افزود: به سمتی می‌رویم تا تغییراتی در شناسنامه ایجاد کنیم و در حوزه جمعیت نیز یکی از مهم ترین کارها ایجاد مرکز رصد جمعیت در کشور بود. در این مرکز داشبوردهای جمعیتی ایجاد شده و مورد استفاده دستگاه‌ها و دانشگاهیان و پژوهشگران می‌باشد و شاخص‌هایی که در گذشته در دسترس نبود در راستای قانون جمعیت و خانواده اطلاعاتی مثمر ثمر می‌باشد.

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اشکالی در چند ماه اخیر در راستای کارت هوشمند ایجاد شد و وقفه‌ای ایجاد کرد،  گفت: درصدد هستیم این عقب افتادگی را جبران کنیم و کارت هوشمند ملی را طی یکی دو ماه در اختیار مردم قرار دهیم که با تامین مالی بر طرف خواهد شد.

کارگر درباره عکس کارت هوشمند گفت: در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود و در برخی موارد عکس‌ها از زیبایی لازم برخوردار نیست. این عکس باید به صورت زنده گرفته شود و در دفاتر پیشخوان مستقر هست و می‌بایست یکسری مسائل فنی را بگذراند.

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اقدامات برای دریافت شناسنامه اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها باید همراهی داشته باشند و نباید کسی را داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده است. در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی می‌دهیم و دیگر به سمت شناسنامه نمی‌رویم. همچنین در کشور باید بانک DNA داشته باشیم که در آثار بیومتریک اهمیت دارد.

انتهای پیام/