تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764274
شناسه : 3764274
تاریخ :
پایان خدمات‌رسانی موکب شهدای خدمت و صنعت شازند به زوار اربعین اقتصاد ایران: شازند- مسئول اجرایی موکب شهدای خدمت و صنعت شازند از پایان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگ ترین موکب های کشور در شب گذشته خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد عبدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۵۰ هزار زائر تا شامگاه پنجشنبه از خدمات موکب شهدای خدمت و صنعت شهرستان شازند بهره‌مند شدند.

وی افزود: این موکب از ۲۷ مردادماه راه‌اندازی و تا هشتم شهریورماه ۱۵۰ هزار پرس غذا (سه وعده) همچنین میان وعده، چای، دمنوش و شربت بین زائران توزیع شد.

پایان خدمات‌رسانی موکب شهدای خدمت و صنعت شازند به زوار اربعین

وی افزود: همزمان با آغاز سفرهای زیارتی اربعین حسینی و به منظور استقبال و پذیرایی از زائرین کربلای معلی و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در مسیر برگشت، موکب این شهرستان به عنوان مرکز اصلی پذیرایی از زائران اربعین در ۲۵ کیلومتری اراک بروجرد آغاز به کار کرده بود.

مسئول اجرایی موکب شهدای خدمت و صنعت شازند با اشاره به پایان خدمت رسانی این موکب به زوار اربعین، تصریح کرد: ایجاد بیش از ۳ هزار متر مربع سایه بان، پاسخگویی به سوالات شرعی و مذهبی زائرین، برگزاری مراسم‌های مذهبی، مداحی، سینه زنی از اقدامات فرهنگی این مجموعه بود.

عبدی با اشاره به اینکه خادمان این موکب ۵۰ نفر بودند، گفت: موکب این شهرستان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، میزبان خیل عظیم عزاداران و زائران اباعبدالله الحسین (ع) برای دومین سال به صورت مستقل برای پذیرایی زائران کربلای معلی برپا شد.

پایان خدمات‌رسانی موکب شهدای خدمت و صنعت شازند به زوار اربعین

عبدی با بیان اینکه این موکب با تعامل و همکاری صنایع بزرگ شهرستان شازند از جمله شرکت‌های: پتروشیمی، پالایش نفت امام خمینی (ره)، نیروگاه حرارتی و پخش فرآورده‌های نفتی برپا شده بود، گفت: برپایی نمایشگاه «از مدینه تا شام»، زندگینامه امام حسین (ع) از ولادت تا شهادت در قالب هنرهای تجسمی در این موکب به نمایش درآمد.

این موکب امروز در مسیر برگشت در خدمت زائران اربعین حسینی بود و با توجه به اتمام موج بازگشت زوار فعالیت خود را پایان داد.