تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764272
شناسه : 3764272
تاریخ :
ولی فقیه زمینه ساز حاکمیت معصوم است اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: ولی فقیه زمینه ساز حاکمیت معصوم است و همه باید برای درک حاکمیت امام زمان (عج) تلاش کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمسعود پور سیدآقایی شامگاه پنجشنبه در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: موضوعات مهمی که باید در خصوص مهدویت گفت و گو شود، موضوع انتظار است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ما انتظار را عمل می‌دانیم و فقط به یک دعای ندبه خواندن اکتفا نمی‌شود.

حجت الاسلام پور سیدآقایی ابراز کرد: انتظار یک نوع سازندگی و آمادگی است و ما بایستی آماده شویم و زمینه‌ها را برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: معرفت به امام و امامت و اضطرار به حجت حی و زنده باعث می‌شود که محبت شدید در دل ایجاد شود و استمرار آن موجب عمل و حرکت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: روایت متعددی حقیقت انتظار را تبیین کرده‌اند، بنابراین انتظار صرف احساس خالی و بی عملی نیست، بلکه در برابر ظلم ایستادن است.

حجت الاسلام پور سیدآقایی گفت: ما به وضع مطلوبی که امام زمان (عج) نیست، معترض هستیم، اما این اعتراض صرف اعتراض نبوده، بلکه با افق و چشم اندازی همراه است.

وی عنوان کرد: حقیقت انتظار این است که دشمن از عمل ما برای زمینه سازی ظهور به غیظ در بیاید و اگر غیر این باشد به این معناست که انتظار ما صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: ولی فقیه زمینه ساز حاکمیت معصوم است و ایرانی که شیعه خانه امام زمان (عج) است، باید این کار را محقق کند و همه باید برای درک حاکمیت امام زمان (عج) تلاش کنیم.

حجت الاسلام سید پورآقایی با بیان اینکه مهمترین کار به عنوان شاخص انتظار یاری رساندن به این پایگاه و کشور است، افزود: دشمنان داخلی و خارجی که می‌خواهند این شیعه خانه امام زمان (عج) نابود شود، راه به جایی نخواهند برد و این آرزو را به گور می‌برند.

وی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام بدانند که اینجا شیعه خانه امام زمان (عج) است و عذاب آنها چند برابر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شخص را باید از نظام جدا کنیم اگر کسی دچار خطایی شد آن را منصوب به نظام ندانیم چراکه او خطایی را مرتکب شده است.

حجت الاسلام سید پورآقایی خاطرنشان کرد: این کشور را باید به رشد و بالندگی رساند، چون قرارگاه امام زمان (عج) است.