تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764105
شناسه : 3764105
تاریخ :
۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان دشتستان شناسایی شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در پنج ماهه اول سال جاری در شهرستان دشتستان در سامانه ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحت تغییر کاربری‌ها توسط واحد گشت بررسی شده است، افزود: تاکنون در شهرستان دشتستان ۷۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی و صدور اخطاریه در پی داشته است که ۹ مورد مربوط به خبر دریافتی ستاد سازمان و ۲۰ مورد خبر استانی بوده و توسط واحد گشت صحت یا عدم صحت آن بررسی و تعیین تکلیف شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به جرم بودن اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوز از کمیسیون مربوطه، از کشاورزان درخواست کرد: از هر گونه تغییر کاربری، تفکیک و خرد کردن و خرید و فروش اراضی خودداری و با مراجعه به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از روند آن اطلاع پیدا کنند.

مشایخی افزود: با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد که این وظیفه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها محول شده است چرا که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی با خطر مواجه شده و باید در جهت حفاظت از این سرمایه از ظرفیت‌ها استفاده کرد تا شاهد کاهش تخریب اراضی کشاورزی باشیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از شهروندان درخواست کرد که با مشارکت لازم در حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تفکیک اراضی در جهت تأمین امنیت غذایی برای نسل آینده از طریق همکاری با واحدهای گشت شهرستان‌ها در این امر مهم سهیم باشند و هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان دشتستان شناسایی شد

استمرار گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در شهرستان گناوه

مشایخی با بیان اهمیت مشارکت شهروندان در گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی عنوان کرد: با توجه به وظایف مهم در حوزه زمین به ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی، مشارکت شهروندان در گزارش تغییر کاربری‌های غیر مجاز و تفکیک و خرد شدن آن برای فروش توسط سودجویان بسیار مهم و حائز اهمیت است، چرا که موفقیت در حفظ این سرمایه ملی با آگاهی سازی مردم از اثرات زیانبار تخریب اراضی کشاورزی و مشارکت آنها با واحدهای گشت شهرستان‌ها حاصل می‌شود.

مشایخی با درخواست همکاری شهروندان در این امر مهم در جهت حفاظت اراضی زراعی و باغی افزود: شهروندان می‌توانند گزارشات خود را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱ اعلام و یا از طریق ثبت کنند.

مدیر امور اراضی استان بوشهر، از استمرار گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در شهرستان گناوه خبر داد و بیان کرد: واحد گشت شهرستان گناوه یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه توقف عملیات صادر شد.