تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764039
شناسه : 3764039
تاریخ :
خروج سیمان از خراسان شمالی ممنوع می‌شود اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:خروج سیمان از استان ممنوع است و با هماهنگی فرماندهی انتظامی از خروج آن جلوگیری می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش مهر در جلسه رفع معضلات و مشکلات سیمان که در اتاق اصناف بجنورد برگزار شد، حسین حاجی بگلو عنوان کرد: قیمت هر کیسه سیمان در استان ۷۰ هزار تومان است و صادر کنندگان هر کیسه سیمان تولیدی بجنورد را تا ۴ برابر قیمت به فروش می‌رسانند که با هماهنگی فرماندهی انتظامی از خارج شدن سیمان از استان جلوگیری می‌شود.

وی درباره وضعیت استفاده از شبکه برق برای صنایع استان عنوان کرد: محدودیت صنایع در استفاده از شبکه برق سراسر کشور از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور باعث کاهش تولید شد.

در ادامه این جلسه معاون بازرگانی و توسعه تجارت صمت خراسان شمالی نیز در خصوص ممنوعیت خروج سهمیه سیمان استان به سایر استان‌ها و ثبت آنی ورود و خروج سیمان در سامانه جامع تجارت مطالبی را بیان کرد.

مهرداد داودزاده گفت: بازدید از شرکت سیمان، استقرار بازرس مقیم در محل کارخانه سیمان بجنورد برای نظارت بر مقاصد حمل بارنامه‌های محصولات سیمان، اختصاص ۲۰ تیم ویژه گشت بازرسی از مراکز توزیع عمده سیمان، کنترل روزانه سامانه جامع تجارت با هدف کنترل میزان موجودی کالایی و نحوه خرید و فروش کالای موصوف در استان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بازار سیمان بود که در راستای رفع این مشکل انجام شد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان بجنورد یکی از مهمترین مراکز تولید سیمان در کشور است عنوان کرد: کارخانه سیمان بجنورد با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن و ۱۲ نوع محصول مختلف از جمله انواع سیمان و پوزولان طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیاز صنعت ساختمان کشور قادر به صادرات محصول به کشورهای منطقه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، در این جلسه که نایب رئیس اتاق اصناف، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی و تعدادی از عوامل عمده توزیع سیمان در سالن جلسات اتاق اصناف حضور داشتند راهکارهای رفع مشکلات کمبود سیمان در استان بررسی شد.