تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764025
شناسه : 3764025
تاریخ :
۱۶ هزار فرصت شغلی برای سال جاری هدف گذاری شده است اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل کمیته امداد خوزستان از هدف گذاری ۱۶ هزار فرصت شغلی برای سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه عصر امروز پنجشنبه هم زمان با افتتاح طرح‌های اشتغال به مناسبت دولت گفت: اولویت نخست کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است، لذا امسال ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان و کارآفرینان تحت حمایت این نهاد هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریال توسط کمیته امداد خوزستان برای متقاضیان و مستعدین اشتغال به صورت اعطای تسهیلات اشتغال، محقق و بخشی به منظور به کار گماری به مراکز کاریابی هدایت شدند. همچنین بخشی قابل توجهی از مددجویان و اقشار کم درآمد به منظور مهارت آموزی برای گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای کسب و کار به مراکز متولی آموزش معرفی شده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان افزود: تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی، صنعتی، دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی و مشاغل نوین و دانش بنیان، پهپاد کشاورزی و نیروگاه خورشیدی حمل و نقل و… به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر معیشت بگیر پرداخت می‌شود.

شیبه با بیان اینکه خود اشتغالی و هدایت شغلی، راهبری شغلی و کارهای تجمعی و به کار گماری از طریق تعامل با کارفرمایان از جمله مدل‌های اجرای طرح و ایجاد اشتغال در کمیته امداد است، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده از سامانه رصد و طبق گزارش ارسالی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استانداری استان، کمیته امداد امام استان خوزستان توانست در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در مقوله ایجاد اشتغال رتبه اول خوزستان را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: از نظر صحت سنجی تلفنی و میدانی در ایجاد اشتغال نیز کمیته امداد دارای امتیاز میانگین ۹۷ درصدی بوده که این مهم با همکاری یاوران اشتغال ازجمله بانک‌های عامل محقق شد.

شیبه با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه ایجاد فرصت مناسب برای کسب درآمد پایدار توسط مددجویان، گفت: آمایش و نیازسنجی، مشاوره شغلی و استعداد سنجی، آموزش و ارتقا مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، هدایت تا ایجاد فرصت شغلی، نظارت و پشتیبانی جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله اقدامات این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان عنوان کرد: افراد حائز شرایط می‌بایست از طریق سامانه حیات درخواست خود را ثبت کرده تا پس از ارزیابی و کسب امتیاز لازم، از این تسهیلات و خدمات بهره مند شوند.