تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3764018
شناسه : 3764018
تاریخ :
اعمال محدودیت ترافیکی برای ۵ روز پایانی دهه آخر صفر در مشهد اقتصاد ایران: مشهد- رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی محدودیت و ممنوعیت‌های اعلام شده برای ۵ روز پایانی دهه آخر صفر را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ هادی امیدوار در رابطه با تمهیدات پلیس راهور برای دهه آخر صفر در مشهد اظهار کرد: برای ۵ روز پایانی دهه آخر صفر، سه لایه ترافیکی تعریف شده است؛ لایه اول نزدیک‌ترین فاصله به حرم مطهر با فاصله ۲ کیلومتر و مساحت ۷ کیلومتر مربع است که ممنوعیت کامل تردد برای انواع وسایل نقلیه، غیر از وسایل نقلیه امدادی پیش‌بینی شده و ممنوعیت کامل اجرا می‌شود. تمهیدات این ممنوعیت از اربعین پیش‌بینی شده و علاوه بر مسیرهای اصلی، معابر فرعی نیز در ۵ روز آخر دهه صفر ممنوعیت و محدودیت اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی با اشاره به لایه دوم ترافیکی عنوان کرد: در لایه دوم، محدودیت تردد است که از حدود ۴ کیلومتری و با مساحت ۲۰ کیلومترمربع اعمال می‌شود و در این محدوده خودروهایی که ضرورت حضور آنها در محدوده توسط پلیس تشخیص داده شود، اجازه عبور دارند اما سایر خودروها ممنوعیت تردد دارند. این محدوده مختص تردد خودروهای عمومی مانند تاکسی، ناوگان اتوبوسرانی، انواع ون و سایر وسایل نقلیه است که زائران را تا نزدیک‌ترین فاصله به محل ممنوعیت تردد منتقل و به افراد مسن و افرادی که ضعف جسمانی دارند، کمک می‌کنند.

وی با بیان لایه سوم ترافیکی گفت: در لایه سوم که شامل پهنه شهر مشهد مقدس است، محدودیت یا ممنوعیت تردد نداریم اما کنترل و مدیریت ترافیک به جهت ایمنی لازم برای زائران پیاده اعمال می‌شود.

امیدوار خاطرنشان کرد: در مسیرهایی که تردد مشترک زائر پیاده و خودرو نقلیه اجتناب ناپذیر است، مدیریت ترافیک‌، جداسازی موقت و ممنوعیت و محدودیت ساعتی اعمال می‌شود تا زائران ایمن به محدوده حرم مطهر برسند و جریان ترافیکی شهر مشهد مقدس که با شهرک صنعتی، کسب‌وکار و محل سکونت مردم ارتباط دارد را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی در رابطه با پیش‌بینی حضور زائران در مشهد مقدس عنوان کرد: در سال گذشته ۶ میلیون زائر وارد مشهد شدند که بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده بودند، امسال پیش‌بینی افزایش حداکثر ۱۵ درصدی برای وسایل نقلیه و زائران پیاده را داریم که متناسب با همین پیش‌بینی برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده است.