تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3764016
شناسه : 3764016
تاریخ :
شرکت ۵۰۰۰ نفر در آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی اقتصاد ایران: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار نفر در سراسر کشور در آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی شرکت کردند، گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال تحصیل هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه 8 شهریورماه) با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران از روند برگزاری آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی بازدید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون‌ها نشانگر کیفیت کار پزشکی در کشور بوده و تاکید داریم که ارائه خدمات پزشکی باید طبق استانداردها و با کیفیت بالا باشد.

 ظفرقندی با بیان اینکه حدود 5 هزار نفر در سراسر کشور در آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی شرکت کردند، گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون، از اول مهرماه مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: هدف اساتیدی که سوالات آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی را طراحی می کنند، معرفی فارغ التحصیلان با کیفیت و زبده جامعه پزشکی کشور برای ارائه خدمات به به مردم شریف کشورمان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی وزارت بهداشت در دوره جدید، گفت: در حوزه آموزش تابع مقررات وضع و ابلاغ شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی هستیم و تاکید داریم که کیفیت آموزش پزشکی نباید کاهش یابد.

وی ادامه داد: وقتی بحث افزایش ظرفیت مطرح می‌شود، باید در کنار آن، بودجه‌ها و امکانات لازم نیز تامین شود.

ظفرقندی با بیان اینکه هدف ما این است که موقعیت نخست خود را در منطقه در حوزه آموزش پزشکی حفظ کنیم و در سطح بین الملل این موقعیت را ارتقا دهیم، گفت: امروزه حدود 10 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ما در سراسر کشور در حال تحصیل هستند و این به معنای بارز و برجسته بودن آموزش پزشکی ایران در منطقه است.

لازم به ذکر است، دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی در راستای حضور متخصصان پزشکی در دوره فلوشیپ یا استخدام در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

آزمون دانشنامه در 24 رشته فوق تخصصی و 26 رشته تخصصی گروه علوم پزشکی در 10 کلان منطقه دانشگاهی در کشور در حال برگزاری است.

مرحله نخست این آزمون به صورت کتبی در تاریخ 8 شهریورماه و مرحله شفاهی و مصاحبه این آزمون در بازه زمانی 16 تا 21 شهریورماه از بین پذیرفته شدگان مرحله کتبی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/