تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3764015
شناسه : 3764015
تاریخ :
هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا بی‌ثباتی جهان را افزایش داده است اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور سوریه با بیان این که موضع کشورش در حمایت از فلسطین ثابت است، تأکید کرد که هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا، بی‌ثباتی را در جهان افزایش داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در نشست با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارکنان وزارت امور خارجه این کشور، به بررسی مسائل سیاسی روز براساس اصول و مبانی ثابت سوریه و همچنین ضرورت مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس جمهور سوریه در این نشست بر اصول ثابت سیاست خارجی سوریه در روابطش با کشورهای عربی و منطقه و همچنین در روابط بین‌المللی این کشور تأکید کرد و افزود موضع دمشق در قبال نزاع عربی- اسرائیلی ثابت است.

وی همچنین بر تعامل سوریه با چالش‌ها و تحولات بین‌المللی بر اساس یک دیدگاه راهبردی و واقع‌گرایانه تأکید و بیان کرد که روابط دوجانبه، هسته اصلی تقویت روابط با کشورهای عربی است.

بشار اسد به موضع ثابت سوریه در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: نگاه به عملیات طوفان الاقصی باید در چارچوب مسئله فلسطین و نه صرفاً به عنوان یک رویداد میدانی زودگذر باشد. این در حالی است که ایالات متحده و متحدان غربی آن تلاش می‌کنند طوفان الاقصی را عامل اصلی تنش‌های کنونی جلوه دهند.

وی همچنین تأکید کرد که مواجهه با پیچیدگی‌ها و چالش‌های امروز سوریه، به موقعیت جغرافیایی و تاریخی این کشور و همچنین به دلیل قرار گرفتن آن در میدان جنگ و مورد طمع قرار گرفتن استعمارگران در طول تاریخ مرتبط است.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به اینکه هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا، بی‌ثباتی در جهان را افزایش داده است، گفت: درگیری بین‌المللی امروز، یک درگیری اقتصادی-فناوری است، به ویژه اینکه غرب در حال از دست دادن سلطه فناوری خود در برابر شرق است و این امر به شکل‌گیری یک جهان چندقطبی جدید سرعت می‌بخشد. 

اسد با بیان اینکه آینده از آن شرق است زیرا توانسته هویت و اصول خود را حفظ کند، افزود: تحولات اخیر، تشدید و تداوم این درگیری را تأیید می‌کند و این امر بحران‌های بیشتری را برای همه کشورهای جهان و مردم آنها ایجاد خواهد کرد.

گفتگوی رئیس جمهور سوریه در پایان نشست دوره‌ای سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوریه که طی روزهای گذشته در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد، انجام گرفت.