تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3763984
شناسه : 3763984
تاریخ :
مرگ ماهیان پرورشی در یکی از واحدهای رودخانه هراز اقتصاد ایران: سلامت نیوز: مرگ ماهیان قزل آلای رنگین کمان در یکی از واحدهای پرورشی رودخانه هراز چه دلیلی دارد؟ آیا این ماجرا در اثر سهل انگاری یا در وقوع یک حادثه بوده یا پای خصومت شخصی در میان بوده است؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز در حدود 20 تُن از ماهیان پرورشی قزل آلای رنگین کمانی در اثر آلوده شدن آب رودخانه هراز تلف شده اند که هنوز از علت این رخداد اطلاعی در دست نیست.

مرگ ماهیان پرورشی در یکی از واحدهای رودخانه هراز

مرگ ماهیان پرورشی در یکی از واحدهای رودخانه هراز

گفته می شود یک تریلی که حاوی اسید بوده در جاده هراز چپ کرده و باعث آلودگی این واحد پرورشی شده است؛ اما این خبر هنوز به تایید سازمان های مربوطه نرسیده است.

رودخانه هراز در استان مازندران که از درهٔ لار در جنوب کوه دماوند سرچشمه گرفته و پس از گذر از شهرهای آمل و سرخ رود به دریای خزر می‌ریزد.

آب زراعی کشاورزان آمل، فریدونکنار، بابل و نور از این رودخانه تأمین می شود که به گفته متخصصان این آب می تواند در اثر فعالیت های معدنی و پرورش ماهی آلوده شود که پیش از این مسوولان اداره محیط زیست آمل بارها درباره این آلودگی ها هشدار داده اند.

این مزارع پرورش ماهی، در مجاورت رودخانه هراز عموما موارد محیط زیستی را رعایت نکرده و چندین برابر ظرفیت اصلی خود، از آب هراز استفاده می‌کنند.