تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763960
شناسه : 3763960
تاریخ :
بازدید وزیر آموزش و پرورش از خانه موزه شهید رجایی اقتصاد ایران: تهران- وزیر آموزش و پرورش در روزهای اول کاری خود و نیز همزمان با هفته دولت از خانه موزه شهید رجایی بازدید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، روز پنجشنبه و در نخستین روزهای کاری خود، در حالی که توسط حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و شورای معاونین خود در وزارت آموزش و پرورش همراهی می‌شد، از خانه موزه شهید رجایی بازدید کرد.

در این بازدید یاد و خاطره شهید رجایی گرامی داشته شد.

بر اساس این گزارش، سال ۱۳۶۰ و به دنبال برکناری «ابوالحسن بنی‌صدر» از ریاست جمهوری شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

اما مدتی از روی کار آمدن کابینه نگذشته بود که در هشتم شهریور همان سال دفتر ریاست جمهوری توسط منافقین کوردل منفجر شد. در این حادثه رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر و عده‌ای دیگر به شهادت رسیدند

این واقعه درست دو ماه پس از آن رخ داد که آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از چهره‌های سیاسی و اجرایی عضو حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر این حزب ترور شده و به شهادت رسیده بودند.

منزل شهید رجایی مربوط به دوره معاصر بوده و در تهران، خیابان ایران کوچه آجانلو واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هم‌اکنون به خانه موزه شهید رجایی تبدیل شده‌است و فرهنگیان، گردشگران، دانش آموزان و اقشار مختلف می‌توانند، از این خانه بازدید کنند.