تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3763958
شناسه : 3763958
تاریخ :
آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید اقتصاد ایران: در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در ۲۰ شهر جدید، آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در ۲۰ شهر جدید، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای  ایرانسل (FTTx)، در ۲۰ شهر جدید از ۹ استان، آغاز به کار کرد تا در مجموع، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در ۹۰ شهر واگذار شده به ایرانسل در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در حال تکمیل باشد.

این شهرها شامل زواره، بوئین میاندشت و شهرضا از استان اصفهان، گلسار از استان البزر، تکاب، قره ضیاءالدین و نقده از استان آذربایجان غربی، رباط کریم و ورامین از استان تهران، بهبهان و شوشتر از استان خوزستان، بسطام از استان سمنان، لامرد، ارسنجان، نی‌ریز، سعادت‌شهر و فیروزآباد از استان فارس، شهر جدید مهاجران و مأمونیه از استان مرکزی و حاجی‌آباد از استان هرمزگان هستند که در مجموع در این مرحله از توسعه فیبرنوری، اعتباری بالغ بر ۵هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

مجموع میزان فیبرکشی در این شهرهای جدید  برابر با ۵۷۳.۷ کیلومتر است و جمعتی بالغ بر ۳۴۴هزار نفر را تحت پوشش شبکه پرسرعت فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای  ایرانسل (FTTx)، قرار می‌دهد. پس از طی عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در این شهرها، بهره‌مند شوند.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر وقت ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه ۱۴۰۳ و با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرویس فیبرنوری پرو (FTTX Pro) را افتتاح و با انجام تست سرعت، از بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه فیبرنوری ایرانسل با ثبت عدد بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه، رونمایی کند.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست. پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل جمعاً در ۹۰ شهر کشور شامل گلسار، ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، قره ضیاءالدین، نقده، تکاب، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیلم، بندر دیر، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، رباط کریم، ورامین، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار، بردسکن، کاریز و صالح‌آباد از استان خراسان رضوی، بسطام، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر از استان سمنان، لامرد، ارسنجان، نی‌ریز، سعادت‌شهر، فیروزآباد، اردکان، شیراز، صدرا، مرودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، آستارا از استان گیلان، امیرکلا، بابل، جویبار و قائم‌شهر از استان مازندران، شهر جدید مهاجران، مأمونیه، دلیجان، اراک و خمین از استان مرکزی، زواره، بوئین میاندشت، شهرضا، خمینی‌شهر، داران و نجف‌آباد از استان اصفهان، بهبهان، شوشتر، شوش، آبادان، خرمشهر، کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین‌زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم‌آباد از استان لرستان و حاجی‌آباد، ابوموسی و بستک از استان هرمزگان، ادامه دارد.