تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763951
شناسه : 3763951
تاریخ :
ورود کمک‌های نظامی مصر به سومالی بعد از ۴ دهه اقتصاد ایران: منابع سومالیایی گفتند که مصر اخیرا در سایه تنش با اتیوپی، به موگادیشو کمک نظامی فرستاده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سه منبع دیپلماتیک و دولتی سومالیایی امروز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند مصر اولین بسته کمک های نظامی خود را در بیش از چهار دهه به سومالی تحویل داده است.

این اقدام در واکنش به اقدامات اتیوپی طی سال‌های گذشته است.در 16 اوت، موگادیشو و قاهره در پاسخ به یادداشت توافق اتیوپی و سومالی لند، پیمان دفاعی امضا کردند. بنا به گفته این منابع ادعایی رویترز، دو هواپیمای نظامی مصر بامداد سه شنبه این هفته با سلاح و مهمات وارد فرودگاه موگادیشو شده‌اند.

اتیوپی و مصر از چند سال پیش بر سر سد النهضه در اتیوپی به اختلاف و تنش رسیده‌اند. آدیس‌آبابا قصد دارد این سد عظیم را در مدت کوتاه پرکرده و از آن برق تولید کند؛ اقدامی که میزان انتقال آب نیل به پایین دست و کشور خشک مصر را کاهش داده و پیامدهای اقتصادی و زیست‌محیطی برای قاهره خواهد داشت.

از سوی دیگر، اتیوپی و سومالی‌لند (منطقه خودمختار) در ماه‌های گذشته به این توافق رسیدند که در ازای به رسمیت شناختن سومالی‌لند، اتوپی محصور در خشکی به دریا راه پیدا کند.

 

.

 

انتهای پیام/