تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763920
شناسه : 3763920
تاریخ :
رفع مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها نیازمند عزم ملی است اقتصاد ایران: مشهد- قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها وجود دارد که رفعشان نیازمند عزم ملی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی فیضی در نشست قرارگاه مرکزی زائران دهه پایانی ماه صفر که در استانداری خراسان‌رضوی و با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها وجود دارد که رفعشان نیازمند عزم ملی است. دهه پایانی صفر یک رویداد ملی است، نه رویداد شهری؛ بنابراین نیاز به کمک ملی دارد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: آنچه در زمینه زحمات و فعالیت‌های بخش‌های مختلف اجرایی استان به آستان قدس رضوی برمی‌گردد، انجام خدمت در زمینه تشرف به حرم مطهر است.

وی افزود: تولیت در این سال‌ها مسئولیت ما را گسترده‌تر کردند. بنیاد کرامت رضوی آستان قدس خدمات اجتماعی را در حد توان از ورودی مرزها آغاز کرده؛ زیرا اربعین را قبل از دهه پایانی صفر داریم و در ایام پایانی صفر نیز ادامه خواهیم داد. فعالیت‌های اجتماعی داخل شهر را نیز در نظر داریم.

فیضی ادامه داد: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس توان خود را صرف خواهد کرد. در نهایت فعالیت‌های ما به حرم و اطراف حرم ختم می‌شود و در رأس آن‌ها نیز خدمات ویژه‌ای را داریم که وظیفه ماست تا به زائر بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ارائه دهیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص آمار و ارقام مربوط به تردد و تشرف عنوان کرد: آمار آستان قدس بر مبنای تشرف به حرم محاسبه می‌شود. در دهه پایانی صفر به سمت پایان ماه که پیش می‌رویم، حداقل ۳۰ میلیون تشرف به حرم داریم. وظیفه ما انجام خدمات در صحن‌های مطهر و بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: با وجود همه تلاش‌ها، زحمات و خدماتی که وجود دارد و همه دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، همچنان مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها وجود دارد که رفعشان نیازمند عزم ملی است. دهه پایانی صفر یک رویداد ملی است، نه رویداد شهری؛ بنابراین نیاز به کمک ملی دارد.

فیضی اضافه کرد: این نگاه ملی کمک می‌کند خدمات را افزایش دهیم. مسؤولان همه توان خود را گذاشتند و بیش از آنچه در اختیار و توان دارند، به خاطر عشق و علاقه به حضرت رضا (ع) انجام می‌دهند؛ اما نیازمند کمک شما در این حرکت ملی هستیم.