تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3763903
شناسه : 3763903
تاریخ :
فروش شارژر بی‌سیم ۱۵واتی اپل در چین ممنوع می‌شود اقتصاد ایران: چین استفاده از امواج ۳۶۰ کیلوهرتز را ممنوع کرد و بدین‌ترتیب فروش شارژرهای بی‌سیم ۱۵ واتی اپل در این کشور ممنوع خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شارژرهای بی‌سیم ۱۵ وات اپل، ازجمله مدل‌های MagSafe و Qi2، دیگر مجوز فروش در چین را نخواهند داشت. دولت چین اعلام کرده است که این ممنوعیت برای جلوگیری از تداخل امواج و حفظ نظم امواج رادیویی اعمال می‌شود.

هر دو استاندارد MagSafe و Qi2 با استفاده از فرکانس رادیویی ۳۶۰ کیلوهرتز از شارژ بی‌سیم تا ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند. این فرکانس از ماه آینده ممنوع خواهد شد و قانون جدید چین هم اپل و هم سایر برندهایی که از استاندارد شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش SCMP، مقررات به‌روزشده‌ی مدیریت فرکانس رادیویی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین که از اول سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) اجرایی می‌شود، بیان می‌کند که فقط سه باند فرکانسی برای تجهیزات شارژ بی‌سیم قابل‌حمل و سیار مجاز است که شامل ۱۰۰ تا ۱۴۸٫۵ کیلوهرتز، ۶۷۶۵ تا ۶۷۹۵ کیلوهرتز و ۱۳۵۵۳ تا ۱۳۵۶۷ کیلوهرتز می‌شود. علاوه‌بر این، حداکثر توان مجاز برای انتقال نباید از ۸۰ وات تجاوز کند.

مقالات مرتبط:
  • آیفون ۱۷ پرو مکس رم بیشتر و سیستم خنک‌کننده بهتر از آیفون ۱۷ پرو خواهد داشت؛ گزارش مینگ‌چی کو
  • درآمد اپل به‌لطف آیفون ۱۶ به رکورد تاریخی ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد؛ پیش‌بینی کانترپوینت

طبق قوانین چین، هدف از ممنوعیت فرکانس ۳۶۰ هرتز، جلوگیری از تداخل مضر با عملیات رادیویی، مانند ارتباطات رادیویی در صنعت هواپیمایی و حفظ نظم امواج رادیویی است. اگرچه این ممنوعیت مانع از فروش شارژرهای بی‌سیم ۱۵ وات می‌شود، اما ظاهراً استفاده از شارژرهایی که قبل از اجرای قانون خریداری شده‌اند، مشکلی نخواهد داشت.

بر اساس قالب‌هایی که اوایل امسال مشاهده شد، به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۶ از حلقه‌ی MagSafe نازک‌تری بهره ببرد که به احتمال زیاد بر سازگاری با شارژرهای موجود تأثیری نخواهد داشت.