تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3763887
شناسه : 3763887
تاریخ :
پاسخ به رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده خواهد بود اقتصاد ایران: «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» ضمن اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا برای تحمیل واقعیت جدید بر عرصه تحولات فلسطین گفت که این رژیم از تمام خط قرمزها عبور کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصارالله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه به ‌ویژه تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: تحولات نوار غزه و گسترش آن تا کرانه باختری شواهدی است که بار دیگر ماهیت واقعی دشمن صهیونیستی را به ما نشان داد. تجاوز به کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه نشان دهنده روند واقعی برای ترسیم صحنه جدیدی در فلسطین با حمایت و پشتیبانی آمریکاست.

تداوم جنایت صهیونیست‌ها با همه وقاحت، جسارت و نسل کشی، ننگ برای جامعه بشری است.

وی در ادامه با اشاره به اهانت نظامیان رژیم صهیونیستی به قرآن کریم در یکی از مساجد شمال نوار غزه تصریح کرد: کسی که با دیدن نظامیان صهیونیست که قرآن را پاره می کنند متأثر نشود، دیگر ذره‌ای ایمان در قلب او باقی نمانده است. هر کسی از مقدسات غافل شود و درباره آن کوتاهی کند، ممکن است از آبرو، شرف و کشور خود نیز غافل شود و این وضعیت خطرناکی است که مسلمانان باید در آن تجدید نظر کنند.

الحوثی به اظهارات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ساخت کنیسه در مسجدالاقصی هم واکنش نشان داد و اظهار داشت: خطرناک‌تر از حمله به مسجد الاقصی، اظهارات یکی از جنایتکاران صهیونیست در مورد تصمیم آنها برای ساخت کنیسه در داخل این مسجد است. تصمیم صهیونیست‌ها برای ساختن کنیسه در داخل مسجدالاقصی باید با اقدام جهادی مسلمانان بر اساس وظایف دینی آنها مواجه شود.

دبیرکل انصار الله خاطرنشان کرد: مردم فلسطین در نوار غزه با گرسنگی و قحطی شدید و مستمر رو به رو هستند این در حالی است که برخی رژیم های عربی مواد غذایی را در اختیار دشمن قرار می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکا برای فریب افکار عمومی و با هدف مهار پاسخ حزب الله و ایران، ادعا می‌کند از مذاکرات آتش بس در نوار غزه حمایت می‌کند ولی فریبکاری‌اش رسوا شده است. آمریکا از تهیه مرگبارترین انواع سلاح‌ها برای کشتن کودکان و زنان در غزه دست بر نمی دارند.

الحوثی با اشاره به پاسخ محور مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: حزب الله عملیات پاسخ ( به ترور فرمانده شهید فواد شکر) را انجام داد و فشار زیادی را که به طور کلی بر لبنان وارد شد و همه تلاش ها برای خودداری از پاسخ را نادیده گرفت. حزب الله ضربه محکمی به دشمن صهیونیستی زد و پرونده پاسخ بر اساس ارزیابی نتایج همچنان مفتوح است. جبهه جنوب لبنان در سطح پشتیبانی روزانه از مقاومت غزه، ملتهب است و حزب الله در حال وارد کردن ضربات مستمر و خسارات به دشمن است.

رهبر جنبش انصار الله ادامه داد: مقاومت اسلامی عراق در این هفته عملیات هایی را علیه رژیم صهیونیستی از جمله در حیفا و ام الرشراش انجام داد. ایران نیز بر اجتناب‌ناپذیر بودن پاسخ تأکید می‌کند و آمریکایی‌ها در آماده باش کامل هستند تا سعی کنند این پاسخ را مهار کنند.

وی گفت: نیروی دریایی یمن در هفته جاری عملیات‌هایی استثنایی و مهمی علیه دشمن صهیونیستی از جمله حمله به کشتی «سونیون» انجام داد که عملیات جسورانه ای بود. عملیات ما به طور موثر ادامه دارد، اگرچه شکار کشتی‌ها در دریای سرخ به دلیل کم شدن حضور کشتی های مرتبط با دشمنان در این دریا نادر شده است. 

الحوثی هشدار داد: آمادگی برای پاسخ به دشمن صهیونیستی ادامه دارد و زمان بندی آن غافلگیرکننده خواهد بود. اگرچه ما به موضوع پاسخ اهتمام ویژه داریم، ولی دغدغه اصلی ما این است که مایلیم عملکرد عملیاتی خود را در حمایت از فلسطین ارتقا بخشیم. هیچ سقف سیاسی یا ملاحظات دیگری وجود ندارد که بتواند سطح عملیات ما در حمایت از غزه را محدود کند. ما به دنبال رسیدن به سطحی هستیم که به ما امکان می دهد در هدف قرار دادن دشمن اسرائیلی و حمایت از فلسطین مؤثرتر و تأثیرگذارتر باشیم.

دبیرکل انصار الله همچنین گفت: بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی به دلیل عملیات یمنی ها به طور کامل تعطیل شده و این امر خسارات زیادی به دشمن وارد کرده است. حدود ۴۰ درصد کشتیرانی در بندر ام الرشراش به علت بسته شدن تنگه باب المندب به روی دشمن صهیونیستی متوقف شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امت اسلامی هدف حمله دشمنان است و ترامپ در کمپین های تبلیغاتی خود ابراز تاسف کرد که فلسطین کوچک است و دشمن به منطقه وسیع تری نیاز دارد. طمع آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب برای تسلط بر امت ما بسیار زیاد و با نفرت و خصومت شدید همراه است.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در پایان سخنان خود بار دیگر از موضع مردم یمن در حمایت از مبات و مقاومت فلسطین تقدیر کرد و از آنها خواست فردا جمعه بار دیگر با حضور میلیونی در صنعا و سایر شهرهای این کشور بر تداوم این حمایت و پشتیبانی تأکید کنند.