تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3763829
شناسه : 3763829
تاریخ :
آغاز تولید آزمایشی ال ۹۰ ایرانی در پارس خودرو اقتصاد ایران: تولید آزمایشی خودرو P۹۰ در شرکت پارس‌خودرو آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این محصول جدید برای نخستین‌بار وارد فاز تولید اولیه و آزمایشی در خط تولید شرکت پارس‌خودرو شده و قرار است پس از طی مراحل فنی و انجام تست‌های نهایی، عرضه آن به بازار آغاز شود.

این خودرو دارای امکاناتی از قبیل موتور 16 سوپاپ جدید تولیدی گروه خودروسازی سایپا با نام تجاری ME16 خواهد بود که 115 اسب بخار قدرت دارد و 147 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

گفته می‌شود پیشرانه مذکور از نظر کارایی، کیفیت و همچنین عملکردهای مرتبط با استانداردهای آلایندگی روز، در بالاترین سطح قرار داشته و از جمله کم‌مصرف‌ترین و پرقدرت‌ترین پیشرانه‌های تولیدی در داخل کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر موتور 16 سوپاپ و گیربکس دستی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم ترمز ABS، EBD و BAS، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، چراغ روشنایی روز، چراغ خودکار، غربیلک فرمان Dتایپ به‌همراه کلیدهای کنترلی، نشانگر فشار باد تایرها، نشانگر تعویض دنده و مولتی‌مدیا و دوربین دنده‌عقب از جمله مهم‌ترین امکانات و تجهیزات این خودرو خواهند بود.

طراحی جدید در کنار تلاش پارس‌خودرو برای حفظ اصالت محصول و استفاده از امکانات و تجهیزات مورد استفاده حاکی از آن است این محصول، به‌دلیل تولید باکیفیت و نظارت‌های سخت‌گیرانه خواهد توانست جایگاه مناسبی در بازار خودرو ایران کسب کند.

علاوه‌بر آن، تولید خودرو پروژه P90، دقیقا در خط تولید و سالن محصولات رنو در پارس‌خودرو و براساس استانداردهای این شرکت صورت می‌گیرد که بیانگر وجود سیستم‌های کنترل کیفی پیشرفته در فرایند تولید این محصول خواهد بود.