تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3763806
شناسه : 3763806
تاریخ :
هیوندای تولید خودروهای هیبریدی را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می‌کند اقتصاد ایران: هیوندای نیز مانند سایر خودروسازان مطرح جهانی تمرکز خود را به توسعه‌ی خودروهای هیبریدی معطوف می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت خودروسازی هیوندای به‌دنبال کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، می‌خواهد تعداد مدل‌های هیبریدی خود را دو برابر کند. خودروسازی کره‌ای خرید سهام به ارزش چهار تریلیون وون (سه میلیارد دلار) را به‌عنوان بخشی از برنامه‌اش برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

به‌نوشته‌ی اتوبلاگ، گروه هیوندای، سومین خودروساز بزرگ جهان، در رویداد اقتصادی خود، از استراتژی جدید پرده پرداشت: رساندن مدل‌های هیبریدی در خط تولید به ۱۴ مدل و تمرکز بیشتر روی خودروهای بزرگ و لوکس؛ با این‌حال، هیوندای همچنان انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ دو میلیون دستگاه خودرو برقی به‌فروش برساند.

ارزش سهام هیوندای روز چهارشنبه در معاملات سئول تا ۵٫۵ درصد افزایش یافت؛ چرا که سرمایه‌گذاران از خرید سهام و تعهد شرکت به پرداخت حداقل سود سالیانه ۱۰ هزار وون در هر سهم استقبال کردند.

شرکت‌های خودروسازی فورد، پورشه و مرسدس بنز، همگی در ماه‌های اخیر از اهداف بلندپروازانه‌ی خود در زمینه‌ی تولید خودروهای برقی عقب‌نشینی کردند.

جائه‌هون چانگ، مدیرعامل هیوندای، می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم این حرکت درستی برای حفظ مسیر خود به سمت خودروهای برقی است؛ اما باید زیرساخت‌های شارژ را بهبود ببخشیم و اطمینان حاصل کنیم که با فناوری بهبود یافته به مسائل مربوط‌به دامنه‌ی‌ حرکتی خودروها رسیدگی می‌کنیم.»

هیوندای برای مقابله با نگرانی‌ها درمورد محدوده‌ی قابل پیمایش خودرو‌های برقی، خودرویی جدید با دامنه‌ی حرکتی بالا در آمریکای شمالی و چین عرضه خواهد کرد که از یک موتور کوچک بنزینی برای شارژ باتری‌ها در حین رانندگی استفاده می‌کند. این خودرو قادر خواهد بود با یک‌بار شارژ بیش‌از ۹۰۰ کیلومتر مسافت طی کند.

مقالات مرتبط
  • فروش جهانی خودروهای برقی ۲۱ درصد افزایش یافت؛ بزرگ‌ترین جهش چین در سال ۲۰۲۴
  • فورد: اهداف خودروهای برقی در اروپا بیش‌ازحد بلندپروازانه بودند

به‌گفته‌ی چانگ: «درحالی‌که سرعت توسعه‌ی خودروهای برقی درحال کند شدن است، همچنان شاهد مقررات زیست‌محیطی سختگیرانه‌تری در مورد خودروها هستیم؛‌ بدین ترتیب نمی‌توانیم فقط بنشینیم و شاهد کاهش فروش خودروهای برقی باشیم. خودروهای برقی با برد طولانی می‌توانند برخی از این مسائل را حل کنند.»

هیوندای پیش‌بینی نمی‌کند که تقاضا برای خودروهای برقی در سال‌های آینده افزایش یابد. خودروهای هیبریدی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ حدود ۱۲ درصد از کل فروش هیوندای را به‌ خود اختصاص دادند.