تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3763793
شناسه : 3763793
تاریخ :
حمایت ۴ میلیاردی از توسعه فرایندهای رباتیک در حوزه ژن‌درمانی اقتصاد ایران: ستاد توسعه زیست‌فناوری با همکاری سایر ستادهای توسعه فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از طراحی و توسعه فرآیندهای رباتیک و اتوماسیون دستگاهی در حوزه ژن‌درمانی حمایت می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر ستادهای توسعه فناوری از طراحی و توسعه فرآیندهای رباتیک و اتوماسیون دستگاهی در حوزه ژن‌درمانی، حمایت می‌کند.

در همین راستا حمایت ستادهای توسعه فناوری نیز به صورت تسهیلات و تا سقف چهار میلیاردی با سود ۲۰ درصد است. در صورت موفقیت پروژه و با تحقق خروجی های توافق شده، سود تسهیلات به چهار درصد قابل کاهش است. همچنین حداکثر ۲۵ درصد از تسهیلات قابل تبدیل به گرنت خواهد بود.

گفتنی است، صندوق نوآوری و شکوفایی هم از طرح‌هایی که در مرحله اکتساب فناوری قرار دارند در قالب گرنت و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان حمایت خواهد کرد. علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، اساتید و گروه‌های پژوهشی نیز می‌توانند مورد حمایت گرنت قرار گیرند. همچنین طرح‌های نزدیک به بهره برداری در قالب تسهیلات یا سرمایه گذاری در چارچوب ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی قابل حمایت است. برای این دسته، دانش بنیان بودن شرکت و محصول ضروری است.