تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763782
شناسه : 3763782
تاریخ :
روابط تجاری بوشهر و کنگان با بندر دمام عربستان توسعه می‌یابد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: روابط اقتصادی و تجاری از طریق بندر بوشهر یا بندر کنگان با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان دیر و کنگان اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت همسایگی با خلیج فارس در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته که توسعه زیرساخت‌های بندری یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به مذاکرات مسئولان استان بوشهر و مکاتبات وزارت امور خارجه با دولت عربستان، بیان کرد: روابط اقتصادی و تجاری از طریق بندر بوشهر یا بندر کنگان با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تکمیل طرح‌های نیمه تمام منابع تسهیلات تکلیفی استان بوشهر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای طرح‌های کوچک و خرد تولیدی و اشتغال‌زایی به استان بوشهر اختصاص یافته است که به‌صورت هدفمند برای اشتغال پایدار به ویژه در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی و پرورش ماهی در نقاط ساحلی پرداخت می‌شود.

تبدیل دیر و کنگان به قطب ترانزیت و صادرات

باستین با اشاره به تبدیل دیر و کنگان به قطب ترانزیت و صادرات افزود: در سه سال دولت آیت‌الله رئیسی بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار از بنادر دیر و کنگان صادر شده است.

وی ترانزیت پنج هزار رأس دام زنده و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری، ون و اتوبوس از بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه زیرساخت بنادر دیر و کنگان آغاز شده و در این راستا ضمن توسعه موج شکن و افزایش مساحت حوضچه بندر کنگان، ۳ هکتار محوطه‌سازی و اسکله‌های تجاری در بندر دیر افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ایجاد ساختمان‌های قرنطینه، بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و گذرنامه در بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراکز شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

وی از مشارکت سرمایه‌گذاران قطری در توسعه بندر دیر خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاران قطری در توسعه زیرساخت‌های بندر دیر مشارکت می‌کنند.

باستین با اشاره به اینکه ۲۶۰ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دیر تحت پوشش آبیاری تحت فشار است گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان در اراضی کشاورزی دیر اجرایی شده است.

وی صادرات ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در ۳ سال گذشته ۵۳ جواز تأسیس صنعتی در شهرستان‌های دیر و کنگان صادر شده که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.