تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763753
شناسه : 3763753
تاریخ :
لزوم ارائه مشوق برای بازگشت به کار بازنشستگان فرهنگی اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان به ارائه مشوق برای بازگشت به کار بازنشستگان و اضافه کار معلمان برای جلوگیری از کمبود نیرو در سال تحصیلی تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در مورد اتخاذ تمهیدات برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: در برخی مدارس آمادگی برای آغاز سال تحصیلی ایجاد شده و در بخش‌هایی هم در حال اجرا و انجام است.

وی در مورد تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: سال‌های گذشته با معضلاتی در جذب نیروها اتفاق افتاد ولی مدیران آموزش و پرورش استان هوشیار هستند و تدابیری در حال انجام است تا برای حضور معلم در کلاس‌ها مشکلی در استان وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان به ارائه مشوق برای بازگشت به کار بازنشستگان و اضافه کاری معلمان تأکید کرد و گفت: البته جامعه فرهنگیان همواره با از خودگذشتگی و احساس وظیفه با وجود کمبودها پای کار هستند.

وی به پروژه‌های مدرسه سازی در استان اشاره کرد و افزود: از طرح‌های در دست اجرا ۱۷ پروژه مدرسه سازی تکمیل شده و در مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افشارچی با تأکید بر ایجاد عدالت آموزشی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در همه نقاط استان عنوان کرد: در زمان حاضر نیاز به فضای آموزشی در مناطق پیرامونی شهرها پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به احداث مدرسه در پروژه‌های مساکن ملی بیان کرد: در کوی زیتون و زنگان با توجه به جمعیتی که در این مناطق مستقر می‌شوند نیازمند اهتمام بیشتری در راستای ساخت مدرسه هستیم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته طرح‌های مدرسه سازی قابل توجهی در استان اجرایی شد و اکنون هیچ پروژه آموزشی راکدی در استان نداریم و عملیات عمرانی در همه آن‌ها در حال انجام است.

وی تأمین سرویس مدارس برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را مهم خواند و گفت: فرصت کافی تا مهرماه وجود دارد تا با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

افشارچی یادآور شد: در ارتباط با ترافیک اول مهرماه نیز لازم است تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شود تا چالش قابل توجهی در این زمینه نداشته باشیم اگرچه همواره در روزهای ابتدای مهرماه شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر هستیم.