تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763741
شناسه : 3763741
تاریخ :
تنها ۱۱ درصد اراضی کشور قابلیت بهره وری دارد اقتصاد ایران: رشت _ رئیس سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت صیانت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی تاکید کرد و گفت: تنها ۱۱ درصد اراضی کشور قابلیت بهره وری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان مدیریت امور اراضی کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان نگین کشاورزی ایران است و پرداختن به قابلیت‌های آن ضرورت دارد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی و زیست بوم بیان کرد: توجه به امنیت غذایی جزو اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا گیلان نقش مهمی ایفا می‌کند.

افلاطونی با اشاره به ضرورت صیانت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی اضافه کرد: حفظ این دو عرصه مهم به امنیت زیست بوم و غذایی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه امور اراضی پیشران توسعه کشور است، افزود: مدیریت زمین و اراضی کشاورزی و طبیعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، تثبیت مالکیت زمین را از چالش‌های مهم کشور برشمرد و بیان کرد: رفع تداخلات و حدنگار اراضی کشاورزی در کنار تثبیت مالکیت جزو اولویت‌های اصلی امور اراضی است.

افلاطونی از انجام ۸۰ درصد رفع تداخلات اراضی در کشور خبر داد و اضافه کرد: این آمار تا سال ۱۴۰۰ فقط به ۱۱ درصد می‌رسید و در دولت سیزدهم گام بلندی در این راستا برداشته است.

وی از حد نگار ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: این آمار تا سال ۱۴۰۰ فقط ۴ درصد گزارش شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه فقط ۱۸ میلیون هکتار در کشور قابلیت تولید غذا دارد، گفت: تنها ۱۱ درصد اراضی کشور قابلیت استفاده برای تولید غذا دارد و از این میزان فقط ۵ میلیون هکتار درجه اول و دوم هستند.

افلاطونی با تاکید بر لزوم گسترش عمودی کشاورزی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع و زمین و از سوی دیگر افزایش نیاز مردم به غذا، گسترش عمودی کشاورزی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی امانت است، افزود: در حفظ و صیانت از امانت مهم عرصه‌های کشاورزی و طبیعی همه باید تلاش کنیم.