تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3763727
شناسه : 3763727
تاریخ :
هرآنچه از آیپد مینی ۷، تبلت جمع‌وجور ۲۰۲۴ اپل می‌دانیم اقتصاد ایران: انتظار می‌رود اپل بالاخره از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کند؛ اما این محصول چه مشخصاتی خواهد داشت؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

درحالی‌که اپل در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) آیپد پرو ۲۰۲۴ و آیپد ایر ۲۰۲۴ را معرفی کرد اما خبری از نسخه‌ی جدید آیپد مینی نبود. درواقع جدیدترین مدل این محصول در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) معرفی شد و اکنون زمان تغییر فرا رسیده است.

بر اساس شایعات، اپل قصد دارد نسل هفتم کوچک‌ترین تبلت خود را اواخر سال ۲۰۲۴ رونمایی کند و در ادامه مروری بر مشخصات احتمالی این دستگاه خواهیم داشت.

نمایشگر و طراحی

تاکنون شایعاتی درمورد تغییرات طراحی آیپد مینی نشنیده‌ایم و این یعنی احتمالاً همان ابعاد ۸٫۳ اینچی و طراحی تمام‌صفحه را حفظ خواهد کرد. آیپد مینی ۶ درحال‌حاضر از تاچ آی‌دی ادغام‌شده با دکمه‌ی پاور بهره می‌برد که انتظار داریم در مدل جدید نیز وجود داشته باشد.

آیپد مینی ۶

طبق شایعه‌ای در سال ۲۰۲۳، اپل برای کاهش اثر مشکل اسکرول ژله‌ای، تنظیمات جزئی در نمایشگر آیپد مینی اعمال خواهد کرد.

اسکرول ژله‌ای به تأخیر قابل‌ توجه هنگام اسکرول عمودی در متن مانند صفحه‌ی وب اشاره دارد. هنگام بروز این مشکل به‌نظر می‌رسد نیمی از صفحه با سرعت کم‌تر و نیمی از صفحه با سرعت بیشتر اسکرول می‌شوند و اگرچه چندان آزاردهنده نیست اما همچنان نوعی ایراد محسوب می‌شود. اپل می‌گوید این رفتار برای آیپد مجهز به نمایشگر LCD عادی است، اما این شرکت همچنان می‌خواهد تغییراتی برای به‌حداقل‌ رساندن اثر اسکرول ژله‌ای ایجاد کند.

تراشه سری A

آیپد پرو و آیپد ایر از تراشه‌های سری M بهره می‌برند، اما انتظار نداریم آیپد مینی ۷ تراشه‌ی مک را دریافت کند. در عوض، اپل احتمالاً از سیستم-روی-چیپ A17 Pro که در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو استفاده شده است یا برخی دیگر از نسخه‌های A17 که توانایی مدیریت هوش مصنوعی اپل را دارد، در آیپد مینی بعدی بهره خواهد گرفت.

آیپد مینی ۶ درد درست روی صفحه قفل
GSMArena

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، این احتمال وجود دارد که آیپد مینی بعد از سری آیفون ۱۶ عرضه شود و در آن شرایط می‌تواند به تراشه‌ی A18 مجهز شود، زیرا طبق شایعات مدل‌های آیفون ۱۶ از تراشه‌های خانواده‌ی A18 بهره خواهند برد.

آیپد مینی ۷ با تراشه‌ی A17 Pro یا A18، عملکردی درحد آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۶ پرو ارائه خواهد داد.

رنگ‌های جدید

درحال‌حاضر آیپد مینی ۶ در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، صورتی و بنفش موجود است. اپل اغلب گزینه‌های رنگ را با هر مدل جدید به‌روز می‌کند، بنابراین رنگ‌های جدید برای آیپد مینی ۷ به‌احتمال زیاد معرفی خواهند شد.

آیپد مینی جدید اپل در رنگ های مختلف

اگر اپل، آیپد مینی ۷ را با همان رنگ‌های آیپد ایر عرضه کند، انتظار داریم محصول مورد اشاره در رنگ‌های خاکستری، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه شود.

دوربین جلو

اپل دوربین جلویی آیپد ایر را به لبه‌ی افقی دستگاه انتقال داد و امکان دارد همین کار را برای آیپد مینی ۷ نیز انجام دهد. به‌هر حال، به دلیل استفاده‌ی کم‌تر از کیبورد، قرارگیری دوربین در لبه‌ی افقی برای آیپد مینی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

درصورت استفاده از دوربینی مشابه آیپد ایر در آیپد مینی ۷، این دستگاه می‌تواند از HDR 4 پشتیبانی کند و گشودگی لنز دوربین آن افزایش یابد و درنتیجه با جذب نور بیشتر، تصاویر واضح‌تری ثبت کند.

اتصالات

با به‌روزرسانی هر محصول، اپل وای‌فای 6E را به آن اضافه می‌کند و امسال نوبت آیپد مینی است. این ویژگی اجازه می‌دهد آیپد مینی به باند ۶ گیگاهرتز روی روترهای سازگار متصل شود.

آیپد مینی ۶ درد درست

همچنین انتظار می‌رود بلوتوث ۵٫۳ به آیپد مینی بعدی اضافه شود، زیرا اپل همین قابلیت را روی سایر دستگاه‌های جدیدش اعمال کرده است و آیپد مینی احتمالاً بدون اسلات سیم‌کارت نانو و فقط با eSim عرضه خواهد شد.

اپل پنسل پرو

آیپد مینی ۶ درحال‌حاضر با اپل پنسل ۲ کار می‌کند، بنابراین مدل جدید این تبلت احتمالاً از اپل پنسل پرو پشتیبانی خواهد کرد. اپل پنسل پرو از ویژگی‌های جدیدی مثل بازخورد لمسی، ژیروسکوپ برای پشتیبانی از چرخش و ادغام با قابلیت Find My بهره می‌برد.

علاوه‌بر این امکان دارد قابلیت اپل پنسل Hover نیز به‌عنوان ویژگی جدیدی به آیپد مینی ۷ اضافه شود، زیرا آیپد مینی کنونی از آن پشتیبانی نمی‌کند.

تاریخ عرضه

اپل احتمالاً در اواخر سال یا ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) یا اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳)، از آیپد مینی ۷ رونمایی خواهد کرد. در برخی سال‌ها، این شرکت در ماه اکتبر رویداد ویژه‌ای برای مک‌ها و آیپدها برگزار می‌کند و امکان دارد در سال ۲۰۲۴ نیز همین روند تکرار شود. غول فناوری کوپرتینویی می‌خواهد رویدادی متمرکز بر گوشی آیفون را در روز دوشنبه، ۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) برگزار کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت آیپد مینی جدید نیز در این مراسم معرفی شود.

آیپد مینی ۶ درد درست
GSMArena

به‌هر حال، به‌روزرسانی‌هایی برای مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک در راه است، بنابراین منطقی به‌نظر می‌رسد که اپل رویداد پاییزی دوم را نیز برگزار کند.

مقالات مرتبط:
  • آیپد مینی جدید با پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل احتمالاً به‌زودی از راه می‌رسد
  • آیپد ایر و آیپد مینی اپل احتمالا در سال ۲۰۲۶ به نمایشگر اولد مجهز می‌شوند

نکته‌ی مهم دیگر اینکه موجودی آیپد مینی نسل ۶ در فروشگاه‌ها رو به کاهش است که می‌تواند نشانه‌ای از معرفی مدل جدید این محصول در آینده‌ی نزدیک باشد.

مدل‌های آینده‌ی آیپد مینی

براساس شایعات، اپل روی آیپد مینی تاشدنی و فناوری نمایشگر OLED برای آیپد مینی کار می‌کند، اما انتظار نمی‌رود هیچ‌کدام از این به‌روزرسانی‌ها در سال ۲۰۲۴ انجام شود.

نمایشگر OLED یا آیپد مینی تاشدنی، فناوری‌هایی نیستند که تا سال‌های ۲۰۲۶، ۲۰۲۷ یا حتی بعد از آن از راه برسند.