تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763707
شناسه : 3763707
تاریخ :
لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات مختلف کشاورزی اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات مختلف کشاورزی تاکید کرد و گفت: نباید اراضی کشاورزی را به باغ تبدیل کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح از ۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با زیرمجموعه‌های مرتبط با این حوزه در کنار همدیگر برای خدمتگزاری به مردم و تضمین امنیت غذایی فعالیت می‌کنند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله در تولید گوشت مرغ گفت: هم‌اکنون ۹۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که بیانگر افزایش تولید طی سال‌های اخیر است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات مختلف کشاورزی بیان کرد: برای ایجاد زنجیره ارزش در تولید مرغ کارهای خوبی در گیلان انجام شد که باید در سایر محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گفته عباسی متولیان امر تولیدات کشاورزی باید در صنایع وابسته به این حوزه ارزش افزوده ایجاد کنند و هزینه‌ها را کاهش و به تولید با کیفیت متناسب با بازار مصرف توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ زمین‌های حاصلخیز کشاورزی تصریح کرد: بخشی از زمین‌های شالیزاری در غرب گیلان تبدیل به باغ شده که باید مشاوره‌های لازم به شالیکاران برای خودداری از این کار انجام شود لذا نباید کاری کرد تا اراضی شاگردانی را به باغ تبدیل کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه شالیکاران مقرون به صرفه نبودن برنجکاری را دلیل بر تبدیل زمین‌های شالیزاری به باغی عنوان می‌کنند گفت: شیوه‌های نوین کشت و کار برای کاهش هزینه‌ها به شالیکاران آموزش داده شود.

عباسی با بیان اینکه کشت دوم در شالیزارهای گیلان از جمله پرورش راتون در افزایش درآمد کشاورزان نقش مهمی دارد، افزود: از این‌رو مسئولان جهاد کشاورزی باید برای ترویج کشت دوم و ترغیب شالیکاران به این کار اقدام کنند.