تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763684
شناسه : 3763684
تاریخ :
بررسی مشکلات و چالش‌های کردستان نیازمند تعامل مسوولان و نمایندگان اقتصاد ایران: سنندج_مجمع نمایندگان کردستان در نشستی با استاندار استان بررسی مشکلات و چالش‌های کردستان را نیازمند تعامل مسوولان و نمایندگان اعلام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از هفته دولت نشست مجمع نمایندگان کردستان با استاندار استان برگزار و در این نشست برخی از مشکلات شهرهای استان مطرح و از خدمات دولت سیزدهم تقدیر شد.

لزوم پرداخت مطالبات گندمکاران

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در این نشست اظهار کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران و کشاورزان از مشکلات استان است و پیگیر آن هستیم.

محسن فتحی نارضایتی در کادر درمان در پرداختی‌ها و کمبود معلمان از دیگر مشکلات استان است که باید پیگیری و برطرف شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری ارتباطات دفاتر نمایندگان مجلس با سامانه دولت شد و از استاندار کردستان خواست این مهم را پیگیری کند.

فتحی اذعان کرد: برای پیگیری منابع مالی و تأمین پروژه‌های نزدیک به بهره برداری آماده هستیم و ما مدیون مردم هستیم و برای بهره مندی آنها از پروژه‌های عمرانی قدم برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم بیشتر از اقدامات انجام شده است، افزود: تا روزی که بار امانت مسؤولیت و خادمی مردم روی دوش ما است باید برای خدمت به مردم قدم برداریم.

لزوم تحقق شعار عدالت و تبعیض مثبت

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: باید برای تحقق شعار عدالت تبعیض مثبت ایجاد شود و این انتظاری است که از دولت انتظار می‌رود.

محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه تنها درآمد مردم قروه و دهگلان کشاورزی است، افزود: به دلیل قطعی برق بسیاری از کشاورزان متضرر شده‌اند و کسی هم پاسخگوی دلایل قطعی مکرر برق نیست.

وی اصلاح الگوی کشت و توجه به منابع بانکی را نیز ضروری دانست و اذعان کرد: این دو مهم باید برای کردستان در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار بازنگری در پایاب و بالادست سدها شد تا روستاییانی که از پایاب سد متضرر می‌شوند مشکلاتشان بررسی شود.

مرز باشماق فرصتی برای رونق اقتصادی کردستان است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اعلام کرد: مریوان با داشتن مرز باشماق ظرفیت مؤثری در رونق اقتصادی است و انتظار می‌رود با وجود داشتن چنین ظرفیتی شاهد کاهش نرخ بیکاری در این شهر و استان باشیم.

امید کریمیان یادآور شد: امید می‌رود مسؤولان و نمایندگان در کنار هم زمینه رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.

رادیو گروس اقدامی ارزشمند برای مردم بیجار است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: باید از مجموعه اجرایی استان قدردانی کرد که تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند و یکی از آنها رادیو گروس در بیجار است که اقدامی ارزشمند بوده و در هفته دولت در این شهر رقم خورد.

زندیان یادآور شد: راه‌اندازی نمایشگاه فرش بیجار نیز از دیگر اقدامات اثربخش شهر بیجار بود که با کمک مسؤولان انجام شد.

وی از خدمات دولت سیزدهم در این استان و شهر بیجار تقدیر کرد.

لزوم بازگشایی بازارچه‌های مرزی کردستان

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به لزوم بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان کردستان پرداخت و اظهار کرد: نیاز است در این زمینه استاندار کردستان در جلسه شورای تأمین با حضور نمایندگان این موضوع را بررسی و شفاف‌سازی کند.

محسن بیگلری به پروژه کریدور شمال جنوب اشاره و بیان کرد: همانند پروژه راه‌آهن همدان-سنندج نیاز است کریدور شمال-جنوب نیز یک بار برای همیشه تمام شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌ها و وضعیت نامناسب جاده‌ها تصریح کرد: باید اعتبارات لازم به جاده‌ها تعلق گیرد.

وی به آمار بیکاری اشاره و اضافه کرد: لازم است بر نحوه پرداخت تسهیلات نظارت شود.