تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763672
شناسه : 3763672
تاریخ :
ضرورت عزم جدی مسئولان در راستای صیانت از اراضی باغی و زراعی اقتصاد ایران: رشت- رئیس کل دادگستری گیلان بر ضرورت عزم جدی مسئولان در راستای صیانت از اراضی باغی و زراعی تاکید کرد و گفت: باید ساختارهای جدیدی در راستای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی در نشست با رئیس امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان گیلان اظهار کرد: امروزه با بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و باغی، خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌شود.

وی با ابراز تأسف از حجم بالای تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان گیلان افزود: باید ساختارهای جدیدی در راستای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه ویلاسازی ها در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی شده است، گفت: ضروری است عزم جدی و ملی در جهت صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال تصمیمات اشتباه برخی مدیران در سال‌های گذشته امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هستیم و باید با اصلاح طرح هادی بستری برای کاهش تخلفات و ساخت سازه‌های مجاز و ایمن فراهم شود.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی سامانه پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده است بسیار کاربردی و استفاده از آن را ضروری دانست و اذعان داشت: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل به ما گزارش می‌دهد و متأسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضائی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان سند دار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی را مهم و ضروری دانست و ابراز داشت: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی زراعی و ملی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده است لذا طرح حدنگار جهت صدور سند اراضی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی زمین خواران باید با قوت و سرعت به اتمام برسد.