تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763665
شناسه : 3763665
تاریخ :
۶۶ هزار روادید ویژه اربعین برای اتباع افغانستان صادر شد اقتصاد ایران: مشهد- رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: ۶۶ هزار روادید ویژه سفر اربعین برای اتباع افغانستانی در نمایندگی‌های وزارت خارجه ایران در کشور افغانستان صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد معصومی فر اظهار کرد: ۶۶ هزار روادید ویژه سفر اربعین برای اتباع افغانستانی در نمایندگی‌های وزارت خارجه ایران در کشور افغانستان صادر شده تا آنان بتوانند در آئین‌های ویژه پیاده روی اربعین در کشور عراق شرکت کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی بیان کرد: دیروز چهارشنبه مصادف با ۲۳ صفر، آخرین روز صدور روادید برای اتباع افغانستانی بود تا این اتباع از طریق مرز زمینی دوغارون تایباد خراسان رضوی با روادید یاد شده وارد ایران شده و سپس به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی گفت: تا ۱۷ ماه صفر، ورود اتباع افغانستانی با حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس افغانستانی به رمز دوغارون و سپس به سمت مرزهای غربی صورت گرفت و پس از آن با توجه به اعلام آمادگی راهداری خراسان رضوی برای تأمین ناوگان جاده‌ای، صدور روادید برای اتباع افغانستانی صورت گرفته است.

معصومی فر افزود: این تعداد روادید از طریق پنج نمایندگی وزارت خارجه ایران در افغانستان در شهرهای کابل، هرات، قندهار، مزارشریف و جلال آباد صادر شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته به طور متوسط روزانه حدود پنج هزار زائر اربعین افغانستانی از طریق مرز دوغارون خراسان رضوی وارد کشور شده اند، البته شمار اندکی از زائران افغانستانی نیز از طریق پرواز وارد ایران شده اند.