تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763646
شناسه : 3763646
تاریخ :
۲۵۰۰ هزار شرکت در کشور فعالیت می کنند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از فعالیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شرکت در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار شرکت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نصیری ظهر پنجشنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان، با اشاره به اینکه کار ثبت شرکت یک روزه انجام می‌شود، اظهار کرد: اکنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در سطح کشور فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری دارد، عنوان کرد: یک سوم کل شرکت‌های فعال در کشور شامل ۷۰۰ هزار شرکت در تهران مستقر هستند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداخت و امضای الکترونیکی را تحول بزرگی در اداره ثبت شرکت‌ها دانست و گفت: این کار هم هزینه رفت و آمد ندارد و هم متقاضیان می‌توانند در منزل کمتر از ۵ دقیقه امضا و پرداخت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن امضاها، پرداخت ثبت شرکت‌ها و نقل و انتقالات در این سازمان، خاطرنشان کرد: با این اقدام ۸۰ درصد از مراجعات حضوری کاهش و از تیرماه سال قبل تا تیرماه امسال مراجعه به این سازمان به تعداد یک میلیون و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است.

نصیری با بیان در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده که باید دفاتر کاذب حذف شود، تصریح کرد: الکترونیکی شدن اظهارنامه پلمب دفاتر از جمله تحولات رخ داده در این سازمان است که بر این اساس برای گرفتن این خدمت نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی ادامه داد: با این اقدام از ۲۳ تیرماه امسال تاکنون ۲۱ هزار پلمب دفاتر کل انجام شده است که این فعالیت‌ها حداقل در ۲ هفته و حداکثر تا سه ماه انجام می‌شد درحالیکه هم اکنون در کمتر از یک دقیقه با وارد کردن کد اقتصادی در سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازطراحی سامانه ثبت شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: امکان پرسش و پاسخ برخط، امضای الکترونیک دفاتر ثبت تجارتی، آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها، تأسیس شرکت‌ها و سایر موارد در این سامانه فراهم است.