تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3763642
شناسه : 3763642
تاریخ :
اسکان اضطراری بیش از ۱۷ هزار زائر اربعین اقتصاد ایران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اسکان اضطراری بیش از ۱۷ هزار زائر اربعین حسینی توسط نیروهای امدادی خبر داد و گفت: در این مدت هزار و ۸۱۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشو ر گفت: ۵۴ هزار و ۲۰ نفر از پانزدهم مرداد تا هشتم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۴۸ نفر از این مراجعه‌کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۳۰۸ نفر بیمار و ۴۰ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

به گفته محمودی، در این بین ۳۶ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم و همچنین ۱۹ نفر جان باختند که این نفرات با استفاده از تجهیزات ست نجات رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: هزار و ۱۶۵ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۱۰ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

محمودی گفت: به ۱۷ هزار و ۳۰۱ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.