تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763639
شناسه : 3763639
تاریخ :
اسلامی: با اتهامات واهی ایران را تحریم هسته‌ای می‌کنند اقتصاد ایران: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم‌های ایران نهایتا ۵ یا ۶ سر فصل دارد که یکی از آنها مربوط به انرژی هسته‌ای و با اتهامات واهی است که به ایران می‌زنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در گلستان شهدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفت و اظهار داشت: تخت فولاد، مکان با شرافت و دری از درهای بهشت است و باید بزرگانی که در این سرزمین آرمیده‌اند، را بشناسیم و قدر آنها بدانیم، آرمان‌ها و منش‌شان را درک و به آنها تاسی کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا چهره‌های معاصر عشق و ایمان هستند، افزود: شهدا از تکلیف و رسالت‌شان، درک واقعی داشتند و ایمان آنها باعث شد که در مسیر شهادت قرار بگیرند؛ بسیاری از شهدا در سن نوجوانی به شهادت رسیدند اما متن وصیت‌نامه‌هایشان نشان می‌دهد که علی‌رغم جوانی، فرزند زمانه خود بودند و آگاهی و بلوغ بالایی داشتند که توانستند امر ولی فقیه را درک کنند و اجازه ندادند که امر ولایت فقیه روی زمین بماند و لبیک گویان، جان‌شان را تقدیم کردند؛ امیدوارم ما هم در پیروی از ولایت فقیه ثابت قدم باشیم و عاشقانه و مومنانه در این مسیر بمانیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر فرصت زیادی برای خدمت نداشتند اما جاودانه شدند، گفت: گرامیداشت هفته دولت که به نام شهیدان رجایی و باهنر مزین شده، با این هدف برگزار می‌شود که خودمان را با آرمان‌ها و اهداف انقلاب منطبق کرده و اگر ایرادی داریم، قبل از آنکه دیر شود، آن را تصیح کنیم چرا که این مسیر، مسیر رستگاری و صلاح است و خداوند متعال از ما خواسته که در این مسیر برای رسیدن دنیا و آخرت، ثابت قدم باشیم.

وی اضافه کرد: هزار کارمند شهید با وجود آنکه تکلیفی نداشتند اما به ندای امام خمینی لبیک گفتند، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و جان خودشان را به نظام و کشور تقدیم کردند و هفته دولت گرامیداشت این شهدای والامقام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:حتی وجود یک شهید کفایت می‌کند تا انسان مسیرش را پیدا کند، تعداد بالای شهدا یادآور زنده بودن این مسیر و فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم شریف اصفهان از دوران دفاع مقدس در این مسیر قرار داشتند.

وی بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد، شناخت عنصری است که مسیر انسان را مشخص و نورانی می‌کند و آن هم عنصر اخلاص است؛ وقتی علم و عمل انسان با ایمان و رضایت الهی عجین می‌شود، خداوند متعال به انسان توفیق حرکت می‌دهد. در حقیقت جایگاه انسان اهمیتی ندارد، مهم رسیدن به عمل صالح است و اخلاص نور را بر انسان مستولی می‌کند.

اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی اخلاص ایشان بود، گفت: شهید رئیسی دقیقا همانی بود که نشان می‌داد و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت و خالصانه و بدون منت به مردم خدمت می‌کرد؛ مسئولین و ارکان دستگاه دولت هیچ فلسفه وجودی جز خدمت ندارند و بر همین اساس در هفته دولت باید با شهدا میثاق بست تا در خدمت‌گزاری به ملت کوتاهی نکنیم و برخورد بروکراسی اداری انجام ندهیم.

وی یادآور با اشاره به آیه‌ شریفه 177 سوره بقره، یادآور شد: خداوند متعال تمام ویژگی‌های انسان مومن از جمله وفای به عهد، دستگیری از مردم و بینوایان، اقامه نماز، انجام به موقع وظایف، حضور در صحنه و مقاوم بودن و یاری رساندن به جبهه حق را در یک آیا قاب کرده و مقابل چشم ما گذاشته است؛ بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و دوران شکل‌گیری، استقرار و تثبیت حاکمیت را پشت سر گذاشته‌ایم و در شرایط کنونی خیلی بیش از گذشته نیاز داریم تا به مبانی و مفاهیم اصلی انقلاب توجه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید مفاهیم و ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی را فراموش کنیم، گفت: در دوران دفاع مقدس کسی برای حقوق و مزایا کار نمی‌کرد و رزمندگان اسلام برای جانفشانی سر از پا نمی‌شناختند؛ آن حضور معنادار، پرشور و شوق، با عشق و با ایمان زیبنده حکومت اسلامی، انقلاب و مردم ماست و باید در هر پستی که هستیم، همواره آن شور و شوق، ایمان، کوشش بدون وقفه و نشاط را الگو قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز چهره استکبار جهانی برای کل مردم دنیا عریان شده است، گفت: استکبار جهانی قبلا پشت ویترین بود و در ظاهر از صلح، امنیت، حقوق بشر و رعایت قوانین بین‌المللی دم می‌زد اما امروز چهره‌ها عریان شده و واقعیت خودش را فاش می‌کند؛ رژیم منحوس صهیونیستی بی‌شرمانه مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده و دست به جنایات و نسل‌کشی می‌زند اما هیچ کدام از نهادهای بین‌المللی نه تنها جرات مخالفت و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی را ندارد بلکه با بی‌شرمی و گستاخی از اقدامات این رژیم ملعون حمایت می‌کنند و این دلیل واقعی مخالفت آنها با نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در مخالفت استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی، اصلا مسئله حقوق زن، حقوق بشر، بر هم زدن منطقه و حتی بمب اتم مطرح نیست؛ تحریم‌های ایران نهایتا 5 یا 6 سر فصل دارد که یکی از آنها مربوط به انرژی هسته‌ای و با اتهامات واهی است که به ایران می‌زنند؛ تمام قطعنامه‌های که علیه ایران صادر شده، یک عامل اصلی دارد و آن هم نقاط قوت و پیش‌برنده اهداف انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن شاید تا دیروز می‌توانست با فریبکاری و هیاهو نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک کشور ناسازگار که نظم جهانی را به هم می‌زند و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد، معرفی کند اما امروز پرده‌ها افتاده و چهره واقعی استکبار جهانی معرفی شده است؛ رژیم صهیونیستی بیش از 70 سال است که در فلسطین دست به جنایت می‌زند اما استکبار جهانی از این رژیم ملعون چهره‌ای ساخته بود که گویا از خودش دفاع می‌کند و آن را هم حق مسلم اسرائیل می‌دانستند اما امروز همه چیز عیان است.

اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مردم را به خاک و خون می‌کشد اما استکبار جهانی از آن دفاع می‌کند و این موضوع برای ما عبرت‌آموز است؛ما در مسیر  دفاع از حق قرار داریم که مورد تایید خداوند متعال است و هر انسان سالمی در آن حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن تایید می‌کند که تفکر در خلقت از ساعت‌ها عبادت بالاتر است چرا موجب می‌شود عقل انسان به کار گرفته خواهد شد و اجازه بروز سیاهی در قلب انسان را نمی‌دهد؛ عملی که بر اساس علم و در راستای رضای الهی باشد، عامل رستگاری است.

انتهای پیام/170/.