تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763632
شناسه : 3763632
تاریخ :
پیش بینی برای اقامت ۹۸۵ هزار زائر دهه آخر صفر در خراسان رضوی  اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برای اقامت ۹۸۵ هزار نفر شب زائرِ دهه آخر صفر در استان پیش‌یبینی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: اقامت برای زائران در سه بخش واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در بخش رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی و زائرسراهای تحت نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری به تعداد ۲۲۲ هزار و ۳۱۲ تخت پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بخش واحدهای اقامتی موقت شامل مهمانسراهای دولتی، بنیاد زائر، زائرسراهای آستان‌قدس، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌ها، مراکز اقامتی سپاه، مراکز اسکان شهرداری و منازل مجاوران و پویش مردمی اقامت رایگان به میزان ۵۷۱ هزار و ۷۱۳ نفر شب اقامت پیش‌بینی شده است.

موسوی تصریح کرد: همچنین در بخش اسکان اضطراری شامل مدارس و آموزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان، شالن‌ها و اماکن اضطراری شهرداری، مساجد، ظرفیت اردوگاهی سپاه امام رضا (ع) ظرفیت سالن‌های سپاه، سالن‌ها و فضاهای ادارات دولتی، ظرفیت اسکان اضطراری آستان قدس رضوی، ظرفیت اسکان اضطراری بنیاد زائر، حوزه علمیه نواب، خوابگاه‌ها و کلاس‌ها و فضای اداری دانشگاه‌ها و مواکب زائرین پیاده برای ۴۱۳ هزار و ۳۹۹ نفر شب اقامت پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: در مجموع برای اقامت ۹۸۵ هزار و ۱۱۲ نفر شب اقامت در ۶ هزار و ۱۹۵ نقطه از استان پیش‌بینی شده است که به نسبت سال گذشته ۱۱ درصد ظرفیت اسکان در شهر مشهد و ۹ درصد ظرفیت اسکان در استان افزایش یافته است، هم‌چنین نقاط اسکان نیز ۱۲ درصد افزایش دارد.