تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763598
شناسه : 3763598
تاریخ :
حدود ۲میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد شد اقتصاد ایران: ارومیه-مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، مجید رستگاری ضمن اعلام این خبر گفت: با مدیریت خوب منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا اول شهریور ماه ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۹۲۶ میلیون متر مکعب آب از طریق ۹ رودخانه استان آذربایجان غربی وارد دریاچه ارومیه شده است.

وی افزود: از این میزان یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون متر مکعب مربوط به رهاسازی از مخازن سدهای استان و انتقال آب از حوضه‌های مجاور از طریق سامانه تونل انتقال کانی سیب و کانال جلدیان است.

رستگاری اظهار کرد: حجم آب انتقالی از حوضه‌های مجاور بالغ بر ۴۰۰ میلیون متر مکعب بوده که تأثیر مثبت آن در حفظ و تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه مشهود است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همچنین حجم رهاسازی از سدهای بوکان، ساروق، مهاباد و سد حسنلو در مجموع ۷۷۴ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده که ۲۴۵ میلیون متر مکعب بود، افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی ده سال گذشته آبی، بیش از ۸ میلیارد متر مکعب به طرف دریاچه ارومیه آب رهاسازی شده است که یک چهارم آن مربوط به امسال می‌شود.