تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3763596
شناسه : 3763596
تاریخ :
ساماندهی سیاست‌گذاری‌های صنعت ساختمان در دستور کار مجلس است اقتصاد ایران: نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تصویب سازوکار و سیاست‌گذاری های صنعت ساختمان در مجلس در دستور کار است، گفت: در صنعت ساختمان به خودکفایی ۸۰ تا ۹۰ درصدی رسیدیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسنعلی محمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان پوشش بازار داخلی را بر عهده دارند، بر صادرات محصولات صنعت ساختمان به کشورهای هدف تاکید کرد و گفت: در بحث صنعت ساختمان، باید کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم نباید در عرصه تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر جایگزین کالاهای صادراتی کشورمان شوند در این زمینه باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی زمینه صادرات را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تصویب سازوکار و سیاست‌گذاری های صنعت ساختمان در مجلس در دستور کار است، گفت: بیشتر تولیدکنندگان روی مباحث نقدینگی با مشکل مواجه هستند که نیاز است سازوکارها انتخاب شود.

محمدی اضافه کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز به واردات از خارج داریم. باید در انتقال تکنولوژی کار کنیم و به سمت واردات و تعامل با غول‌های صنعتی شویم.