تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763564
شناسه : 3763564
تاریخ :
خراسان‌جنوبی استان پیشروی کشور در گازرسانی به سایت‌های مسکن ملی اقتصاد ایران: بیرجند_ مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: هیچ استانی مشابه خراسان‌جنوبی در گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن کار نکرده به طوری که از مجموع ۴۸ سایت ۳۰ سایت به طور کامل انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح طرح‌های گازرسانی در استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی پروژه‌های زیرساختی خیلی خوبی در طول دولت سیزدهم پایه‌ریزی شد و امروز شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها هستیم.

وی به اختصار به بخشی از اقدامات ویژه شرکت گاز استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در مناسبت‌های مختلف شرکت گاز استان با تلاش و حمایت‌های مسئولان دولت، نماینده عالی دولت در استان و حمایت بی‌دریغ شرکت گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران اقدامات بسیار شایسته‌ای را در استان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: امروز شاید به جرأت بتوانیم بگوییم خراسان‌جنوبی جزو محدود استان‌هایی بوده که در بحث توسعه گازرسانی در بخش روستایی و شهری رتبه اول را در سطح کشور دارا است.

محمودی با اشاره به اینکه آنچه که تکلیف بر شرکت گاز بوده گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای طرح هادی است، افزود: روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان ۹۱۶ روستا بوده که اگر گازرسانی به این روستاها صورت می‌گرفت عملاً استان سبز با صد درصد گازرسانی روستا به شمار می‌رفتیم اما کارکنان شرکت گاز و تمام مسئولان بحث عدالت در توسعه زیرساخت‌ها را مدنظر دارند.

وی یادآور شد: چالش و مشکلات استان با کمک نمایندگان استان پیگیری و شناسایی شد که این می‌تواند پاشنه آشیلی برای استان باشد که به همین دلیل خوشبختانه همه کمک کردند و مصوبه خط انتقال ۳۶ اینچ دوراهی دشتک زابل به نهبندان اخذ و در ادامه آن سربیشه که امروز شاهد افتتاح بزرگ این خط انتقال گاز در هفته دولت بوده که در پایدار این انرژی برای استان دارای اهمیت است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی به اقدامات شرکت گاز استان برای هفته دولت امسال اشاره داشت و بیان کرد: بهره‌برداری از گازرسانی به ۵۱ واحد صنعتی و تولیدی با ۳۵ میلیارد تومان یکی از این پروژه‌ها است.

محمودی از گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۱۴ پروژه با ۳۹ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: هیچ استانی مشابه خراسان‌جنوبی در گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن کار نکرده به طوری که از مجموع ۴۸ سایت ۳۰ سایت به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین کار بی نظیری که در استان در این راستا انجام گرفت این بود که تمام کالاها و مصالح هر ۴۸ سایت با هزینه حدود هزار میلیارد تومان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اضافه کرد: به محض اینکه امکان گازرسانی در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان وجود داشته بدون هیچ چالشی اجرا شده است.

محمودی با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۱ با بحران ناترازی در افت فشار گاز روبرو بودیم که علاوه بر اینکه در مرکز پیگیری آن بودیم در استان هم یک سری اقدامات زیرسازی صورت گرفت که یکی از آن خط خضری به ایستگاه شیمرغ می‌باشد، گفت: شش مورد از این خطوط انتقال را رینگ کردیم تا پایداری گاز در استان حفظ شود.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان در این سه پروژه که در هفته دولت افتتاح خواهد شد هزینه شده و همین مقدار هم در سه خط دیگری که اجرا شده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از احداث ساختمان اداری قهستان خبر داد و گفت: پیگیری برای ساخت ساختمان اداری و تعمیرات برای اینکه مردم خدمات خود را راحت‌تر دریافت کنند هستیم.

محمودی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند ۲۰ درصد از انرژی برق خودشان از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت گاز استان در یک طرح متمرکز اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی کرده که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.